E-bikes van Cortina: hoe je dag ook wordt

E-bikes van Cortina: hoe je dag ook wordt
  • Bureaus
  • 2 jun 2022 @ 10:34
  • 15216 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De nieuwe campagne voor de Nederlandse en Belgische markt is de eerste na de recente pitchwinst van Lemon Scented Tea. De campagne bestaat uit vijf verhaallijnen waarin mensen getest worden tijdens het ‘fietspadleven’.

Volgens het bureau ‘helpt in elke verhaallijn één van de Cortina e-bikes, als super sidekick, de menselijke held uit de brand.’ Cortina, onderdeel van Kruitbosch, stond vooral bekend om de U4-transport, waar ouders hun kinderen met een gerust hart mee naar school stuurden.

Erik Terpstra, marketing lead Cortina: ‘Vandaag de dag zijn we een grote speler op de Nederlands fietsmarkt met een uitgebreid aanbod. De uitdaging was om Nederland te laten zien dat we een groot aanbod aan betrouwbare e-bikes hebben, maar geen standaard fietsreclame willen om dat duidelijk te maken. De manier waarop Lemon Scented Tea ons verhaal filmisch tot leven wilde brengen met verhalen die je op straat terugvindt, deed ons voor hen kiezen.’

Cortina geeft jong talent de kans

De film is geregisseerd door talent Reilin Joey van Holy Fools. Frank de Kok, Holy Fools: ‘Het was geweldig om samen met Reilin aan dit project te werken. Het filmmaken zit echt in hem. De kennis en visie die hij op 20 jarige leeftijd al heeft is bewonderenswaardig. De samenwerking die we hadden met Lemon Scented Tea en Cortina was er één met veel vertrouwen.’

Jan Bosch, creatief directeur Lemon Scented Tea: ‘Als je ons ergens voor wakker kan maken, is het film. Als die content dan ook nog eens voor de hele klantreis van een sympathiek merk is én je mag het produceren met de beste mensen uit het vak, dan staan we niet alleen klaar, maar vooraan.’
 

Credits

Verantwoordelijk bij klant: Erik Terpstra, Milou van As, Lotte Post, Sarah van Haute

Bureau: Lemon Scented Tea

Productie: Holy Fools

Regie: Reilin Joey

DOP: Roderik Patijn

Edit: Tobias Cornelissen

Sound design: Audentity

Color grading: Pixmix


 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken