E-bikes van Cortina: hoe je dag ook wordt
- Bureaus
- 2 jun 2022 @ 10:34
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 2 jun 2022 @ 10:34
- Sjaak Hoogkamer
De nieuwe campagne voor de Nederlandse en Belgische markt is de eerste na de recente pitchwinst van Lemon Scented Tea. De campagne bestaat uit vijf verhaallijnen waarin mensen getest worden tijdens het ‘fietspadleven’.
Volgens het bureau ‘helpt in elke verhaallijn één van de Cortina e-bikes, als super sidekick, de menselijke held uit de brand.’ Cortina, onderdeel van Kruitbosch, stond vooral bekend om de U4-transport, waar ouders hun kinderen met een gerust hart mee naar school stuurden.
Erik Terpstra, marketing lead Cortina: ‘Vandaag de dag zijn we een grote speler op de Nederlands fietsmarkt met een uitgebreid aanbod. De uitdaging was om Nederland te laten zien dat we een groot aanbod aan betrouwbare e-bikes hebben, maar geen standaard fietsreclame willen om dat duidelijk te maken. De manier waarop Lemon Scented Tea ons verhaal filmisch tot leven wilde brengen met verhalen die je op straat terugvindt, deed ons voor hen kiezen.’
Cortina geeft jong talent de kans
De film is geregisseerd door talent Reilin Joey van Holy Fools. Frank de Kok, Holy Fools: ‘Het was geweldig om samen met Reilin aan dit project te werken. Het filmmaken zit echt in hem. De kennis en visie die hij op 20 jarige leeftijd al heeft is bewonderenswaardig. De samenwerking die we hadden met Lemon Scented Tea en Cortina was er één met veel vertrouwen.’
Jan Bosch, creatief directeur Lemon Scented Tea: ‘Als je ons ergens voor wakker kan maken, is het film. Als die content dan ook nog eens voor de hele klantreis van een sympathiek merk is én je mag het produceren met de beste mensen uit het vak, dan staan we niet alleen klaar, maar vooraan.’
Credits
Verantwoordelijk bij klant: Erik Terpstra, Milou van As, Lotte Post, Sarah van Haute
Bureau: Lemon Scented Tea
Productie: Holy Fools
Regie: Reilin Joey
DOP: Roderik Patijn
Edit: Tobias Cornelissen
Sound design: Audentity
Color grading: Pixmix
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing