Effie Awards 2022 open voor inzending

Effie Awards 2022 open voor inzending
  • Bureaus
  • 2 jun 2022 @ 10:17
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Bureaus en adverteerders kunnen tot 26 augustus aanstaande cases inzenden waarin marketing en/of communicatie een belangrijke rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon resultaat.

Zeven categorieën

Na de introductie vorig jaar zijn de drie nieuwe categorieën, ‘Branded Customer Experience’, ‘Succesvolle Introductie’ en ‘Impactvolle Propositie’ volgens de organisatie ‘nu al niet meer weg te denken uit het totale aantal categorieën van de Effie Awards.’

Namens de Effie-stuurgroep zegt Hans Middelhoek (zie foto hierboven): ‘De verbreding van het aantal categorieën kwam vorig jaar op het juiste moment. Communicatie is niet langer een afgebakend domein. Marketing, communicatie, media: het is allemaal één domein. Juist de geïntegreerde aanpak zorgt voor effectiviteit. Door het aantal categorieën te verbreden, maken ook een ander soort cases kans op een Effie en leren we van de vernieuwingen in ons vak. Vorig jaar zagen we daar al de eerste mooie voorbeelden van. We hopen dit jaar nog meer inspirerende cases, ook van een nieuwe generatie bureaus, te kunnen bekronen.’

Tips en Effie Coaches

Om iedereen die een case wil inzenden te helpen bij het schrijven van de case, organiseert Effie voor de editie van 2022 meerdere initiatieven. Een daarvan was de Effie Campus waar op 24 mei jongstleden ruim 150 gasten ervaringen en tips opdeden van Effie-winnaars, wetenschappers en juryleden. Naast extra tips die in de komende weken via de socialmediakanalen en de website worden gedeeld, zijn er ook dit jaar weer ervaren ex-juryleden beschikbaar die als Effie Coach ondersteuning bieden aan bedrijven die een case willen inzenden.

Inzenden kan tot 26 augustus

Het indienen van cases kan tot 26 augustus aanstaande. Naast de eerdergenoemde drie nieuwe categorieën, kan dat ook in de categorieën Merk, Maatschappelijk, Gedrag Lang en Gedrag Kort. Na de zomer zullen de vakjury’s, met daarin vertegenwoordigers van zowel de bureau- en adverteerderszijde als onafhankelijke onderzoekers, de cases beoordelen. Uit de selectie van de vakjury’s zal vervolgens de hoofdjury de uiteindelijke winnaars en kleur van de Effies bepalen.

De uitreiking vindt plaats op dinsdag 8 november. Kaarten daarvoor komen later dit jaar beschikbaar.

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken