Jarige Ouwehands Dierenpark vraagt aandacht klimaatverandering

Jarige Ouwehands Dierenpark vraagt aandacht klimaatverandering
  • Bureaus
  • 29 jun 2022 @ 14:40
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Ouwehands Dierenpark in Rhenen bestaat 90 jaar. Voor haar verjaardag vraagt het dierenpark maar één ding: even stilstaan bij een snel smeltend probleem. Samen met Lemon Scented Tea introduceert het park zogenoemde 'ijsbeerpaden.'

Voetgangers in Eindhoven, Utrecht, Den Bosch, Wageningen, Veenendaal en Rhenen hebben geconstateerd dat hun zebrapaden anders zijn. Waar het normaal de plek is waar je met gezwinde spoed moet doorlopen, vraagt Ouwehands Dierenpark nu even stil te staan bij het leefgebied van de ijsbeer dat steeds kleiner wordt.

Robin de Lange, directeur Ouwehands Dierenpark over de actie: 'Het past bij ons om onze verjaardag te vieren met een actie voor soortbehoud. De dieren en hun natuur mogen we niet verliezen. Bewustwording is voor ons enorm belangrijk om dat te bereiken.'

Het dierenpark zet zich al jaren in voor soortbehoud en de urgentie om de boodschap uit te dragen wordt alleen maar groter en groter. Samen met bureau Lemon Scented Tea introduceerde het dierenpark eerder al de merkcampagne De natuur roept. Sinds 2009 bestaat de stichting Ouwehand Zoo Foundation dat in de afgelopen jaren al ruim 5,5 miljoen euro heeft gedoneerd aan natuurbeschermingsprojecten.

 

 

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken