Nederland 4x genomineerd in categorieën Sustainable Development Goals en Film

Nederland 4x genomineerd in categorieën Sustainable Development Goals en Film
  • Bureaus
  • 23 jun 2022 @ 11:15
  • 13910 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AwardCreatieCannes

Tijdens de Cannes Lions 2022 'Festival van Creativiteit', de ere-divisie van de internationale bureauwereld die momenteel plaatsvindt aan de Côte d'Azur, is Nederland vandaag vier keer op nieuwe shortlists beland.

Op woensdag 22 juni '22 werden in Cannes door de deeljury's in geen van alle zeven lopende categorieën (Brand experience & activation, Creative business transformation, Creative commerce, Mobile, Creative effectiveness en Creative strategy) Nederlandse winnaars genoteerd, dat wil zeggen: namen van bureaus die namens hun opdrachtgevers inzonden. Wanneer je kijkt naar bij uitingen betrokken (post-)productiebureaus zoals Le Pub Amsterdam, Sizzer, MediaMonks, MassiveMusic, Halal en Holy Fools dan is de Nederlandse medaillespiegel een stuk breder. Want die werken ook voor buitenlandse bureaus. Als je kijkt naar wat van origine Nederlandse opdrachtgevers in Cannes doen, zoals Heineken, dan doen 'wij' het als marketeers en bureaumensen uitstekend. Deze Heineken-marcomproductie 'The Closer' gemaakt met Publicis Italy, sprong al internationaal in het oog.

Kortom, hoe goed 'we' het doen is relatief. Wat telt is dat er internationaal mooi werk komt bovendrijven en mooi is als wij daar een steen aan bijdragen. Dat je als marketeer kortom met een gerust hart in Nederland je opdracht kan neerleggen en (internationaal) kan laten uitvoeren... Dit lijkt zo te zijn, zeker als je zoals iedere marcom-professional MarketingTribunes [Top 100 Adverteerders] Lijst 2022 erbij pakt en het vak serieus blijft volgen.

Enfin, 'Nederland' maakt vandaag weer nieuwe kans in de categorieën Sustainable Development Goals en Film met vier nominaties:

Categorie Film:
* Staatsloterij met 'Fritsie' van TBWA\Neboko (met bureaus Men in Green, Czar Amsterdam, MRTN Amsterdam)
* DHL 'License to deliver' van180 Amsterdam (met bureau Smuggler London) 
* LGBT Network 'We will become better' van Halal Amsterdam

 

Categorie Sustainable Development Goals:
* Sea Shepherd 'Cath of the day' van Ogilvy Social Lab (met bureau Chuck Studio's)

De winnaars in deze categorieën worden vrijdagavond 25/7/'22 op een gala-avond in het Palais des Festivals bekendgemaakt. Halal Amsterdam won deze week eerder al een Leeuw voor LGBT Network. De Staatsloterij-film met de koekoeksklok van TBWA\Neboko was eerder genomineerd in de categorie Craft, maar won toen geen Leeuw. 
(PvWK)

Lees ook: Cannes Lions kent geen finishlijn
Lees ook: 180 wint goud tijdens Cannes Lions voor Project Convey
Lees ook: Cannes Lions: Zes Nederlandse nominaties op nieuwe shortlist
En: Google: all inclusive
En: Cannes Lions: Cheil Amsterdam en Halal Amsterdam in de prijzen
En natuurlijk: Van onze man in Cannes: Twitter opent zee aan shoppingmogelijkheden

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken