Nieuw marketingplatform Pact richt zich op jongeren

Nieuw marketingplatform Pact richt zich op jongeren
  • Bureaus
  • 15 jun 2022 @ 13:25
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Kult&Ace, gespecialiseerd in jongeren en culture marketing, introduceert een nieuw marketingplatform: Pact. Met dit platform wil het bureau vooral de ‘mondige’ Gen Z- en millennial-generatie bereiken.

Volgens Kult&Ace slaan merken vaak de plank mis wanneer het gaat om het aanspreken van een jonge en diverse doelgroep. Mèlanie Bosveld, oprichter van Kult&Ace: ‘Het is tijd voor een nieuwe, inclusieve way of working in de marketingwereld.’

Met Pact worden jonge creatieven via research, co-creatie en content betrokken bij het bouwen van merken volgens het bureau. Het platform werkt twee kanten op: enerzijds krijgen merken toegang tot een groot netwerk aan creatieve jongeren en culture shapers. Anderzijds krijgen creatieve jongeren de kans om mee te werken met grote campagnes en hun mening te laten horen.

Onderzoek
Terwijl circa de helft van de jongeren in de grote steden al een niet-westerse migratieachtergrond heeft, is onderzoek in deze groep is schaars. Veel grote onderzoeksbureaus zijn niet representatief voor een jonge, grootstedelijke doelgroep en weten bovendien de resultaten vanuit die groep niet goed te duiden, stelt Kult&Ace. Bosveld: ‘Veel merken laten kansen liggen door niet goed naar de doelgroep te luisteren of te weinig van hun leefwereld te weten. Door een brede groep aan jonge consumenten en frontrunners te betrekken bij je campagne of product, kan je niet alleen deze groep aan je binden maar ook toegevoegde waarde bieden en zo de toekomst van je merk veiligstellen.’

Pact biedt jonge creatieven een kans te werken met gevestigde merken en start-ups. Ze kunnen pitchen op commerciële opdrachten en in contact komen met opdrachtgevers, maar ook met Culture Shapers, zoals Guillaume Philibert Chin (Filling Pieces), Cathelijne Blok (Titty Mag), Baba Touré (Hammerfest) en Ron Simpson (The Avocado Show). Via workshops, Q&A's en interviews delen zij hun kennis met de jonge creatieven. Daarnaast kunnen merken deze experts inzetten als consultant of co-creator, waarin zij samen met een team van jonge Pact members aan een case kunnen werken.

Foto: de launchparty, met links Foto linksboven: Maru Asmellash (TNO, oprichter) en Sebastian Boon (Segraphy, fotograaf) en rechts Jody Dongor (Rijksmuseum, communications) en Tamarah de Haan.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken