[De zomer van] Dick van der Lecq: 'De creatieven willen een bouwmarkt!'

[De zomer van] Dick van der Lecq: 'De creatieven willen een bouwmarkt!'
  • Bureaus
  • 8 aug 2022 @ 05:59
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

CEO Dick van der Lecq van DDB Unlimited rustte deze zomer heerlijk uit aan de ruige kust van Bretagne. Hij zit vol nieuwe energie om, na indrukwekkende aanwinsten Hema, C&A en Ikea, wellicht een bouwmarkt of brillenretailer te verschalken.

Waar ging/gaat de reis naartoe deze zomer en waarom?

We zijn net terug van een campertrip door Frankrijk. Met name de Atlantische kust van Normandië en Bretagne is fenomenaal, en niet te warm. Ik kan het iedereen aanraden. Pas wel op dat je kinderen zichzelf niet collectief uitnodigen. Bij ons was het na een week gedaan met de rust in de bus.

Hoe is eerste halfjaar verlopen: opvallende ontwikkelingen, personeel, nieuwe inzichten, businesswise?

Onze 4%-memorability visie -die we begin van het jaar met Orlando Wood presenteerden- is goed gevallen bij klanten en prospects. De campagnes voor Hak (Helpende Bord) en Kruidvat (Lies) waren grote winnaars bij de Esprix en de SAN Accent. Verder mochten we na Hema, ook C&A en Ikea als nieuwe klanten verwelkomen. Het kan altijd beter, maar voorlopig kijken we met tevredenheid terug op de eerste helft.

Hoe stil is het op de zaak in de zomer, of valt dat mee?

Het werk gaat gewoon door, zeker voor retailers. Mensen die naast hun eigen werk ook projecten van collega’s waarnemen, hebben het gewoon druk.

Wat zit er allemaal in het vat voor het 2e halfjaar?

Voor de meeste klanten zijn nieuwe campagnes in de maak. We zijn een aantal Effie-cases aan het voorbereiden. En onze creatieven zeuren al een jaar over een bouwmarkt of brillenretailer, dus daar ben ik mee op pad gestuurd :)

Wat is het laatste harde nieuws?

We hebben grote plannen met onze content unit. Hard nieuws volgt in het najaar.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken