Praxis belooft eindeloos veel voordeel voor de makers
- Bureaus
- 11 jul 2022 @ 14:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingWinkelen
- 11 jul 2022 @ 14:30
- Peter van Woensel Kooy
Er zijn veel redenen voor Nederlanders om deze zomer veel zelf te gaan klussen. Uit onderzoek van Praxis blijkt dat 'de Makers van Nederland' daarbij goed op de kosten letten en dat zij het bijbehorende oriëntatieproces best ingewikkeld vinden.
Alles wordt duurder, van de boodschappen tot de benzine. En een aannemer of klusjesman wordt er ook niet goedkoper op, als je er al eentje kunt vinden. Voldoende reden voor Nederland om deze zomer veel zelf te gaan klussen. Uit onderzoek van Praxis blijkt dat de Makers van Nederland daarbij goed op de kosten letten en dat zij het bijbehorende oriëntatieproces best ingewikkeld vinden.
Heel veel voordelen in één app: Praxis Plus
In de nieuwe zomercampagne laat Praxis zien dat je niet ver hoeft te zoeken om voordelig te klussen. Want met de gratis Praxis Plus app krijg je heel veel voordeel. Wie ‘m downloadt krijgt 10% welkomstkorting op een artikel naar keuze, en wie de app al heeft krijgt steeds nieuwe kortingen, zoals tot 50% op verf. Daarnaast zijn er heel veel andere voordelen, zoals de eerste twee uur gratis een aanhanger huren, stappenplannen en de Rekenhulp Vloeren. Hiermee berekent de app heel makkelijk via de camera van je telefoon hoeveel laminaat of pvc je nodig hebt, inclusief snijverlies. Zo voorkom je dat je dat te veel koopt.
Eindeloos veel voordeel
In de campagne laten Theo en Jesse, de Praxis-medewerkers die al drie jaar de hoofdrol spelen in de campagnes, zien dat er eindeloos veel voordeel op één plek te vinden is: in de Praxis Plus app op je eigen telefoon. Via een zoom-effect in de telefoon zien we in de reclame steeds nieuwe voordelen uit de app komen. 'Eindeloos veel voordeel met Praxis Plus” is het campagnethema. Want zoals Theo aan het eind mompelt: “Beter te veel dan te weinig voordeel'.
Modulaire campagne
De campagne gaat live op 11 juli 2022 en zal de hele zomer lopen. Gedurende deze lange periode zullen steeds andere voordelen onder de aandacht worden gebracht. Daarom is de campagne modulair opgezet, zodat steeds andere ‘videoblokken’ elkaar op kunnen volgen. Deze manier van filmen heeft ook als voordeel dat de campagne eenvoudig aan te passen is naar kortere formats voor online video, social media en page take-overs. , deze campagne is een mooi vervolg en concrete invulling op het strategisch traject dat Praxis is ingegaan ten behoeve van de aanscherping van hun merkpositionering, zoals hier beschreven. Bekijk de film hieronder.
Credits
Verantwoordelijk bij Praxis: Miranda Smit, Floor Barger en Isabella Vogelzang
Bureau: Alfred International
Creatie: Tim Visser, Thomas Overweg en Rogier Mahieu (CD)
Strategie: Edward van de Ridder en Carlijn Danser
Account: Edgar Rijnders, Mariëlle Bok en Luke Boots
Producer: Swantje Hoppe
Video production en photography: Freddy
Regisseur: Kevin Boitelle
Animation & VFX: Freddy
Mediastrategie : UM
Over Praxis
'Praxis is een van de grootste en bekendste doe-het-zelfketens in Nederland. Praxis speelt in op de wensen van alle makers zowel ervaren als beginnende doe-het-zelvers met het beste aanbod producten. Praxis heeft ruim 5.000 medewerkers, werkzaam in voornamelijk 191 winkels, inclusief Praxis Megastores, Praxis Megastores & Tuin en 10 winkels volgens het stadsconcept Praxis City. Natuurlijk heeft Praxis ook een online winkel op: www.praxis.nl.'
(bron: Praxis)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Rogier Mahieu
- Alfred International
- Miranda Smit
- Isabella Vogelzang
- Tim Visser
- Floor Barger
- Praxis
- Carlijn Danser
- Thomas Overweg
- Edward van de Ridder
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing