ROC Nijmegen kiest The Post als contentmarketingbureau

ROC Nijmegen kiest The Post als contentmarketingbureau
  • Bureaus
  • 26 jul 2022 @ 09:57
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Scholengemeenschap ROC Nijmegen wil met een langlopende campagne benadrukken dat studeren een proces is waarin niets nog vastligt. Samen met contentmarketingbureau The Post gaat de scholengemeenschap haar ondersteunende rol in dit proces benadrukken.

Wat is de beste manier om nieuwe leerlingen voor ROC Nijmegen te werven, wetende dat velen nog niet exact weten wat een voor hen passende keuze is? Dat is de vraag die ROC Nijmegen beantwoord wil zien in een wervingsstrategie. Daartoe zette de school een pitch uit ter selectie van het juiste bureau voor de uitdaging. Na meerdere partijen te hebben ontvangen, koos het ROC voor contentmarketingbureau The Post uit Zwolle om de taak op zich te nemen. Carola Philipsen, manager Communicatie & Marketing bij ROC Nijmegen: ‘Een kortstondige wervingscampagne past niet meer bij ons. We kunnen beter inzetten op een duurzame strategie. De methode van ‘bingemarketing’ van The Post sluit daar naadloos op aan.’

Afhaakpercentage omlaag
Creative Director Bart Prins van het Zwolse bureau over de opdracht: ‘Wat ons opviel in de vraag is dat slechts 3% van de jongeren zeker is van de studiekeuze en daardoor gemotiveerd. Het overige deel is er nog niet over uit of heeft een afwachtende houding. Vaak switchen ze ook nog nadat ze een studiekeuze hebben gemaakt. Wij zien het als een uitdaging om die groep ‘zoekende’ jongeren de juiste inzichten te bieden. Maar we willen vooral ook benadrukken dat je als jongere echt nog niet exact hoeft te weten hoe je toekomst eruitziet. Studeren is een proces waarbij je nog voor vele keuzes komt te staan. De ondersteunende rol die het roc zich daarin aanmeet, is een rol die we breed willen uitdragen.’

Contentstrateeg Mark van Nieuwenhoven vult aan: ‘Wij hebben daarom geadviseerd om niet in te zetten op een kortstondige wervingscampagne, maar om met een langdurige contentstroom gedurende het hele studietraject (en zelfs daarvoor en daarna) in beeld te zijn bij de student. Als een ‘never ending story’. We kiezen in uitwerking voor ‘mobile first’, met Gamification als groot onderdeel. Jongeren zitten immers ‘vastgelijmd’ aan hun smartphones. Via die weg kunnen we ze met de juiste boodschap vinden, binden én (blijven) activeren.’

Duurzame wervingscampagne
Philipsen licht de keus voor The Post toe: ‘Het creëren van een langdurige contentstroom in plaats van een kortstondige wervingscampagne, raakt helemaal aan het idee dat studeren een proces is. We willen niet ‘eenmalig’ in beeld komen bij ons publiek, maar staan voor, tijdens en na het hele studietraject aan hun zijde. Daarnaast maakt de continue interactie met het publiek dat we minder afhankelijk worden van fysieke open dagen of externe factoren. Een groot voordeel in deze tijd.’

 De komende periode wordt de samenwerking tussen ROC Nijmegen en The Post verder vormgegeven, waarbij de uitrol van de nieuwe strategie, het bijbehorend concept en de uitwerking in middelen centraal staan.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken