Campagne BCC zet in op service en advies

Campagne BCC zet in op service en advies
  • Bureaus
  • 15 aug 2022 @ 15:22
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

BCC lanceert maandag 15 augustus 2022 haar nieuwe Don’t Worry Buy Happy-campagne. De campagne is het eerste resultaat van de samenwerking met Creature Amsterdam (voorheen XXS). Het bureau won eerder dit jaar de strategische en creatieve pitch en werd hiermee de nieuwe lead agency voor het retailmerk.

De eerste stap was het ontwikkelen van de merkessentie, die diende als basis voor de nieuwe campagne. Het aanbod van elektronica en alle mogelijkheden is voor veel consumenten overweldigend. Meer dan ooit is er behoefte aan een partij die je bijstaat als het gaat om kiezen, kopen, bezorgen en installeren. Onder de noemer ‘BCC delivers happiness’ zet de elektronicaketen in op service en advies voor de klant.

Barry van BCC
In de nieuwe campagnereeks van BCC is de hoofdrol weggelegd voor hoofdpersoon Barry. Natascha Moser, Director Marketing & E-commerce BCC: ‘In een sterk competitieve markt zijn we blij met een brand character als Barry. Hij vertegenwoordigt de essentie van BCC en verbindt als deskundige ‘boodschapper’ het merk en de klant. Barry is een 'don’t worry'-deskundige; hij helpt en lost problemen graag op met humor. Onze onderscheidende groene BCC-kleur, de pay-off ‘Don’t worry, buy happy’ en Barry vormen zo samen de ingrediënten voor een herkenbare en onderscheidende communicatiecampagne. We hebben met veel plezier aan deze campagne samengewerkt met Creature Amsterdam en gaan met deze nieuwe communicatie vol vertrouwen de toekomst tegemoet!’

Sanne Tolsma, Managing Director Creature Amsterdam: ‘Uit onderzoek weten we dat een brand character bij uitstek geschikt is als distinctive brand asset. Met Barry wordt de mentale koppeling met het merk BCC optimaal versterkt. Daarnaast laden we met een nieuw soundlogo ook de ‘sonic brand cues’. Door deze creatieve keuzes kunnen we met ons mediabudget onevenredig veel impact realiseren. We geloven dat we met deze nieuwe campagne de komende jaren zeer consistent het BCC-merk, en daarmee de business, kunnen bouwen.’

Het eerste thema binnen de nieuwe merkcampagne (back to school) wordt uitgerold naar tv, online, social, winkelvloer, radio en OOH. Later dit jaar volgen meer opvallende themacampagnes met Barry.

Credits:
Verantwoordelijk bij BCC: Natascha Moser, Marjolein Arts, Sarah de Jong, Judith Spijker 
Bureau: Creature Amsterdam
Productiemaatschappij: This is US 
Regisseur: Bram Koopman
DOP: Ruben van Weelden
Sonic branding & muziekproductie: Amp. Amsterdam // The Sonic Branding Company
Sound design & geluidsafwerking: Soundsright
Fotografie: Leon van den Broek
Poppenmaker: Puppets Magic Studio
Poppenspeler: Mark Haayema
Postproductie: This is US



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken