Campagne zeldzame vorm kinderkanker laat letterlijk de olifant in de kamer zien
- Bureaus
- 8 aug 2022 @ 08:16
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 aug 2022 @ 08:16
- Michiel van Zaane
Stichting Villa Joep start een landelijke campagne om neuroblastoom onder de aandacht te brengen. Over deze zeldzame vorm van kinderkanker wordt nauwelijks gesproken terwijl deze ziekte elk jaar in Nederland 25 tot 30 kinderen treft. En van die groep overleven er op dit moment maar acht.
Een neuroblastoom is een kwaadaardige tumor van het sympathisch zenuwstelsel. Daarin worden alle processen aangestuurd die met lichamelijke activiteit te maken hebben. In 2020 werd het dochtertje van Greenhouse-medewerker Michel Vrancken erdoor getroffen. ‘Waar ik me de hele behandelperiode machteloos heb gevoeld, ben ik nu trots op het feit dat we samen met een grote groep collega's een verschil kunnen maken, en een bijdrage kunnen leveren aan toekomstig onderzoek.’
Remmende factor
Voor het financieren van onderzoek naar neuroblastoom is veel geld nodig. Villa Joep is hiervoor volledig afhankelijk van donaties, maar een remmende factor is de geringe bekendheid van de ziekte. Daarom kwam de deskundige hulp van Vrancken en zijn collega’s als geroepen. ‘We zijn trots dat we de donateur daarbij de belofte kunnen doen dat iedere ontvangen euro altijd volledig wordt besteed aan het onderzoek naar neuroblastoom’, aldus Mari-Elze Boogerd, hoofd Marketing & Communicatie van Villa Joep.
Het olifantje van Joep
De fondsenwervingscampagne, die is ontwikkeld door Greenhouse, Mindshare en INCA. is op 8 augustus gestart met online en social media-uitingen, een tv-commercial, radiospot, DOOH en print. Alles kosteloos geproduceerd en geadverteerd. Binnen alle uitingen staat een klein olifantje centraal. Dit olifantje is niet alleen het logo van Villa Joep, maar was ook het favoriete dier van de Joep Steijn. De 4-jarige Joep overleed in 2003 aan neuroblastoom en vormde de inspiratie voor de start van de stichting.
Een toolkit met verschillende campagne-uitingen is hier te vinden, meer informatie over de campagne staat hier.
Credits:
TVC: Danu Caris (regie), Lin Hou Oei (DOP), Sean Louw (camera-assistent), Boyd Bakema (gaffer), Studio Make (audio & mixage), Kindcentrum Theresia (filmlocatie), Frans Suijs (color grading) en Mountech (Equipment).
Radio: Kristel van Eijk (voice-over).
Print: Hans Gerritse (DTP).
Creatie en productie: Greenhouse
Art department: Anne Smolders
Equipment: Mounttec
Equipment: Gripwise
Equipment: Cinesupply
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing