[De zomer van] Friso Ludenhoff: 'De tijd dat het stil is in de zomer, is al jaren voorbij'

[De zomer van] Friso Ludenhoff: 'De tijd dat het stil is in de zomer, is al jaren voorbij'
  • Bureaus
  • 12 aug 2022 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Interview

Friso Ludenhoff is Executive Creative Director bij reclamebureau Publicis Groupe NL. Voor de rubriek ‘De Zomer van …’ deelt hij zijn vakantieplannen met de redactie van MarketingTribune.

Waar gaat de reis naartoe deze zomer?
We gaan naar Mexico. Na twee jaar Europa met Covid gaan we weer eens lekker afstand nemen. En daar ben ik best aan toe. Ik spendeer met plezier veel tijd aan mijn werk, maar tijd voor mijn gezin schiet daar nog wel eens bij in. Dus ik kijk erg uit naar goede gesprekken met mijn 8 jaar oude dochter en mijn 5 jaar oude zoon, duiken, lezen, geen schermen, lekker eten, fotograferen en quality time met mijn vrouw. Kortom, vakantie.

Hoe was het eerste halfjaar zakelijk gezien?
Het was op zijn zachtst gezegd een druk half jaar. Naast alle lopende projecten hebben we lekker gepitcht met verschillende mooie wins waaronder Rijkswaterstaat en Eneco. Daarnaast krijgt de samenwerking met Boomerang een steeds duidelijkere vorm. Dit zorgt ervoor dat we kunnen putten uit een veel grotere pool aan creatieve denkers, wat enorm inspirerend is. Ook werken we steeds nauwer samen met onze interne media- en datamensen om klanten nog vollediger te kunnen servicen en natuurlijk om veel beter werk te maken.

Hoe stil is het op de zaak in de zomer?
De tijd dat het stil is in de zomer, is al jaren voorbij. Veel van onze klanten werken gewoon door en campagnes staan vaak gepland voor na de zomer en die moeten toch gemaakt worden. Maar mocht er ergens een gaatje vallen, dan hebben we altijd wel een initiatief liggen waar onze vloer graag tijd in steekt.

Wat zit er allemaal in het vat voor het tweede halfjaar?
We zijn net live gegaan met de nieuwe campagne voor Eneco, maar daar komt natuurlijk nog van alles achteraan voor het tweede deel van het jaar. Ook zijn we druk bezig voor Rijkswaterstaat en lopen er nog verschillende andere klussen en pitches. Daarnaast ben ik kitesurflessen aan het volgen. Dus ik hoop in de tweede helft van het jaar ook eens wat langer te blijven staan dan 3 seconden.

Wat is het laatste harde nieuws?
Het harde en goede nieuws is dat we na iets meer dan een jaar bij Publicis Groupe goede stappen gezet hebben, maar dat er ook nog zo veel meer kan. Ik zit bij een hele goede club met geweldige mensen. De energie en de expertise van Publicis Nederland, België en Boomerang samen is te gek, dus ik kijk met veel plezier uit naar het volgende deel van het jaar, en naar alle toffe ideeën, plannen en initiatieven die in de komende zes maanden het licht gaan zien. Maar nu eerst Mexico!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken