[De zomer van] Melanie Bosveld: 'Hou binding met jongeren en de culture shifts'

[De zomer van] Melanie Bosveld: 'Hou binding met jongeren en de culture shifts'
  • Bureaus
  • 15 aug 2022 @ 10:13
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieTrends

Melanie Bosveld is de drijvende kracht achter bureau Kult&Ace en het nieuwe, inclusieve marketing platform 'Pact'. Ze blikt terug en vooruit op haar werk en natuurlijk op de aanstaande vakantie.

Waar gaat de reis naartoe deze zomer en waarom?
'Deze zomer gaat de reis naar Portugal en Spanje. Via Valencia naar Faro en Porto en eindigend op de blauwgroene Azoren. Mijn verloofde speelt in een band en heeft eind augustus optredens in Portugal, dus we hebben onze vakantie daaromheen gebouwd. Het is daarnaast een zomervakantie met wat to do's we gaan daar ook trouwlocaties bekijken en daarnaast oriënteren voor een vakantiehuis... alle tips zijn welkom! ;))'
 
Hoe is eerste halfjaar verlopen: opvallende ontwikkelingen, personeel, nieuwe inzichten, businesswise?
'Het was een fulfilling en dynamisch H1. We hebben ons nieuwe, inclusieve marketing platform gelanceerd in de media: "Pact". Vanaf de oprichting van Kult&Ace hebben we de (in ons geval: jonge en diverse) doelgroep centraal gesteld. Deze consumer-based werkwijze hebben we nu uitgebreid tot een duidelijke service: Pact Hiermee bieden we merken en andere bureaus toegang tot ons netwerk van jonge creatieven vanuit allerlei achtergronden. Voor insights, content, (co)creatie en consultancy. Zo helpen we merken relevant te blijven en acceleren we DE&I en de emancipatie van de jonge consument. En opereren we nog duidelijker op het snijvlak van purpose, insights, creativiteit en innovatie.' 


Vakantiekiek Melanie

Hoe stil is het op de zaak in de zomer, of valt dat mee?
'Het is nooit echt stil bij ons, haha! #neveradullmoment is onze catchphrase. We hebben net de eerste editie van Puma Creative Camp afgerond. Dit is een heel tof nieuw concept midden in de natuur waarvoor we alles hebben opgezet: van concept tot productie tot campagne. Het concept is uitgedacht naar aanleiding van input van de doelgroep zelf: creatieve Zoomers en Millennials met affiniteit met street culture. Want we zijn niet alleen een zo inclusief mogelijk bureau maar creëren ook op een zo inclusief mogelijke manier. Puma was een van de eerste klanten die deze way of working heeft omarmt: we werken inmiddels meer dan acht jaar voor hen. Momenteel zijn we ook druk met de vierde editie van de Puma Academy die plaats gaat vinden in Q4. Dus rustig is het niet, we zijn zelfs op zoek naar nieuwe collega's!'

Wat zit er allemaal in het vat voor Kult&Ace het tweede halfjaar?
'Het is leuk om te zien dat steeds meer bureaus ons benaderen voor samenwerkingen. Ook bij de grote en traditionele bureaus dringt de nieuwe, meer open cultuur steeds meer door. En ziet men daarnaast dat vernieuwing nodig is. Diversiteit en culture marketing worden steeds serieuzer genomen - als het niet vanuit een sociaal-maatschappelijk oogpunt is, dan is het wel vanuit een commerciële blik: je kunt niet relevant blijven als je geen binding hebt met jongeren en culture shifts. Dat is, denk ik, ook een van de redenen dat Pact supergoed is ontvangen. Voor H2 zijn we daar dus ook erg druk mee: verdere ontwikkeling van het Pact merk, eventuele partnerships, investeerders en natuurlijk veel mooie projecten.'

Wat is het laatste harde nieuws?
'We gaan Pact lostrekken van Kult&Ace, dus binnenkort wordt dit een eigen entiteit en hieromtrent gaan toffe nieuwe dingen gebeuren. Met Kult&Ace zelf zijn we ook lekker op dreef: momenteel zijn we bezig met DE&I trajecten voor onder andereYoung Capital, insights trajecten voor onder andere Foot Locker, campagnes voor het nieuwe immersive art museum M. in Almere, een groot event voor Hennessy en nog veel meer. Ook hebben we net de PR campagne voor Free Heri Heri for All (rondom Keti Koti, red.) zeer succesvol afgerond, die kwam binnen via ons bevriende bureau Hammerfest. En er zijn nog wat andere mooie ontwikkelingen waar ik nu nog niet veel over kan zeggen; but we will keep you posted!' 

(PvWK, foto boven: Yasmijn Tan)


Melanie Bosveld (fotocredit: Robin Zoë)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken