LeadLogic neemt meerderheidsbelang in marketing tool PushBird

LeadLogic neemt meerderheidsbelang in marketing tool PushBird
  • Bureaus
  • 1 aug 2022 @ 13:44
  • 7147 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het digital marketing bureau LeadLogic heeft per 1 augustus 2022 een meerderheidsbelang genomen in PushBird, een online marketing tool waarmee organisaties push notificaties kunnen versturen naar websitebezoekers.

PushBird is in 2018 gelanceerd door studenten van Tilburg University en biedt een SaaS (Software as a Service)-oplossing voor het versturen van web push notificaties. Meer dan 400 klanten maken inmiddels gebruik van de tool, hieronder partijen zoals de Kamer van Koophandel, BTCDirect, Fontys Hogescholen en diverse  voetbalclubs uit de Eredivisie. Om het platform breder uit te rollen en de groei te versnellen ging PushBird op zoek naar een partner.. Dat is uiteindelijk LeadLogic geworden. Oprichter Wouter van Oversteeg van PushBird: ‘Met LeadLogic hebben we een partij gevonden met de benodigde kennis en kunde om PushBird naar de volgende fase te helpen. Leadlogic is al jaren partner van PushBird en ik heb dan ook alle vertrouwen in een succesvolle verdere samenwerking.’

Potentie
Voor LeadLogic is de participatie in PushBird een logische stap. Mede-eigenaar Jeroen Bos: ‘Voor meerdere opdrachtgevers merkten wij de kracht van pushnotificaties op websites. Het zijn tot nu toe vooral nieuwswebsites die gebruik maken van dit kanaal, terwijl wij juist de kracht zien voor o.a. e-commerce bedrijven en B2B-partijen. Bovendien zitten we midden in de transitie naar een online marketinglandschap waarin het, door het beperken van o.a. cookies, lastiger wordt om in contact te blijven met websitebezoekers. Web push notificaties zijn een manier om dat wél te blijven doen en daarom zien wij een enorm potentieel. Toen er vanuit ons partnership de mogelijkheid ontstond om een belang te verwerven in PushBird, hebben we deze kans niet aan ons voorbij laten gaan.’

De potentie van PushBird wordt versterkt doordat medio juni bekend werd dat Apple web push notificaties ook zal gaan toestaan in iOS 16 en de aankomende Safari-update.

 

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken