LeadLogic neemt meerderheidsbelang in marketing tool PushBird
- Bureaus
- 1 aug 2022 @ 13:44
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 1 aug 2022 @ 13:44
- Michiel van Zaane
Het digital marketing bureau LeadLogic heeft per 1 augustus 2022 een meerderheidsbelang genomen in PushBird, een online marketing tool waarmee organisaties push notificaties kunnen versturen naar websitebezoekers.
PushBird is in 2018 gelanceerd door studenten van Tilburg University en biedt een SaaS (Software as a Service)-oplossing voor het versturen van web push notificaties. Meer dan 400 klanten maken inmiddels gebruik van de tool, hieronder partijen zoals de Kamer van Koophandel, BTCDirect, Fontys Hogescholen en diverse voetbalclubs uit de Eredivisie. Om het platform breder uit te rollen en de groei te versnellen ging PushBird op zoek naar een partner.. Dat is uiteindelijk LeadLogic geworden. Oprichter Wouter van Oversteeg van PushBird: ‘Met LeadLogic hebben we een partij gevonden met de benodigde kennis en kunde om PushBird naar de volgende fase te helpen. Leadlogic is al jaren partner van PushBird en ik heb dan ook alle vertrouwen in een succesvolle verdere samenwerking.’
Potentie
Voor LeadLogic is de participatie in PushBird een logische stap. Mede-eigenaar Jeroen Bos: ‘Voor meerdere opdrachtgevers merkten wij de kracht van pushnotificaties op websites. Het zijn tot nu toe vooral nieuwswebsites die gebruik maken van dit kanaal, terwijl wij juist de kracht zien voor o.a. e-commerce bedrijven en B2B-partijen. Bovendien zitten we midden in de transitie naar een online marketinglandschap waarin het, door het beperken van o.a. cookies, lastiger wordt om in contact te blijven met websitebezoekers. Web push notificaties zijn een manier om dat wél te blijven doen en daarom zien wij een enorm potentieel. Toen er vanuit ons partnership de mogelijkheid ontstond om een belang te verwerven in PushBird, hebben we deze kans niet aan ons voorbij laten gaan.’
De potentie van PushBird wordt versterkt doordat medio juni bekend werd dat Apple web push notificaties ook zal gaan toestaan in iOS 16 en de aankomende Safari-update.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
- On kiest voor Gardeners27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing