Robijn kiest voor DDB Unlimited

Robijn kiest voor DDB Unlimited
  • Bureaus
  • 29 aug 2022 @ 11:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CampagnesNieuwe klant

Robijn heeft na een bureaucompetitie DDB Unlimited gekozen voor strategie- en campagneontwikkeling. 'Dit is een is een geweldige marketingcase.'

Robijn is Nederlands grootste wasmiddelen-/wasverzachtermerk. 'Tot ongeveer 2003 had Robijn vooral een fijnwasimago. Daarna kwam het concern met varianten voor gekleurde (2004) en de witte was (2006). In de jaren daarna introduceerde Robijn steeds meer producten om in te spelen op de groeiende vraag naar wasmiddel speciaal voor de gekleurde, witte en zwarte was. Met het brengen van on trend-innovaties weet Robijn haar marktpositie jaar op jaar te versterken', meldt merkhouder Unilever.

Reis van Robijn
Fleur Polman (Marketing Lead Homecare Benelux): 'Om het succesvolle "Geniet in geuren en kleuren" naar een hoger niveau te tillen hebben we een pitch uitgezet. DDB verraste ons met een creatief platform waarmee we onze toekomstige innovaties op een aanstekelijke manier over kunnen brengen.'
Dick van der Lecq (CEO DDB Unlimited): 'De reis van Robijn van wasverzachter naar leider in de wasmiddelenmarkt is een geweldige marketingcase. We zijn supertrots hier een steentje aan te mogen bijdragen.'
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken