SNS introduceert 'kansvergroters' tegen woningcrisis

SNS introduceert 'kansvergroters' tegen woningcrisis
  • Bureaus
  • 15 aug 2022 @ 08:02
  • 8824 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

SNS, de bank die zich sinds begin dit jaar profileert met ‘Eerst de mens, dan het geld’, introduceert nu een nieuwe campagne met ‘kansvergroters’. De campagne laat zien dat de bank begrijpt dat een eigen huis voor (vaak jonge) starters haast onbereikbaar lijkt.

Uit een recente peiling* van SNS onder jongvolwassenen tussen de 16 en 39 jaar blijkt dat 73% denkt dat deze generatie starters geen kans meer maakt op een koopwoning. 60% van de jongvolwassen wordt moedeloos van al het negative nieuws over de woningmarkt. Met haar nieuwe positionering zegt SNS mensen voorop te stellen en dus ook echt te helpen bij de issues waar zij tegenaan lopen. Deze jonge doelgroep wil vooruit in het leven, maar de verhitte woningmarkt is een serieuze barrière en voor hun gevoel helpen banken ook niet echt mee.

Om de doelgroep te helpen heeft SNS ‘kansvergroters’ bedacht. Dit zijn vijf manieren om de kans op een eigen huis wat groter te maken. Bij elke stap richting je eigen huis kan je namelijk wel degelijk wat doen om die kans te vergroten. Bijvoorbeeld bij het zelf bieden op een huis.

Wat kun je bieden?  De gebruikelijke ‘maximale hypotheek-tools’ geven een globale berekening. Het biedcertificaat gebruikt veel meer gegevens dan dergelijke tools, waardoor je met net iets meer zekerheid weet hoeveel je kunt lenen. En daarmee hoeveel je kunt bieden. Dan sta je net wat sterker dan andere bieders. Het biedcertificaat wordt uitgelicht in radiocommercials en online video’s.

En wat moet je dan vervolgens bieden? Dat vinden potentiële kopers die zonder makelaar op jacht gaan ook lastig. Voor die mensen biedt SNS ook een data based tool die je biedingsstrategieën geeft, bijvoorbeeld op basis van actuele verkoopprijzen van vergelijkbare prijzen van huizen in de buurt. Zo vergroot je de kans dat je bod geaccepteerd wordt.

Campagne maakt nieuwsgierig
In de tv-commercial zien we een jong stel dat op weg is naar een bezichtiging van een huis. Maar gek genoeg lijken ze maar niet dichterbij dat huis te komen. Die metafoor en de term kansvergroters wekken de nieuwsgierigheid van de doelgroep, zo bleek uit onderzoek van Motivaction. Ze herkennen het frustrerende gevoel en zijn benieuwd welke kansvergroters er zijn en wat ze voor hen kunnen betekenen. In de radiocampagne en via online video worden de verschillende kansvergroters uitgelicht. En via een displaycampagne wordt de doelgroep verder getriggerd om meer informatie te halen op snsbank.nl of via een gratis oriëntatiegesprek bij een SNS-winkel. Ook dat laatste wordt als onderscheidend gezien: bij SNS kan je nog gewoon binnenlopen.

De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Alfred en is te zien via tv, radio, narrowcasting, winkelmaterialen, online video’s en display advertising. Bij de realisatie van die laatste twee is samengewerkt met Born05.

* De peiling is uitgevoerd door Factsnapp, een dochter van de onderzoeksbureaus PanelWizard en Kien. De peiling is gedaan in juli 2022 onder 450 Nederlanders in de leeftijd van 16 t/m 39 jaar.

Credits:
Verantwoordelijk bij SNS: Peggy Kaal, Joost Niepoth, Miranda van Damme, Loesje Derkxs, Rachel Grezel, Marleen Hendriksen
Brand strategy, brand idea & campaign: Alfred International 
Creatie: Jeroen van de Sande, Rogier Mahieu
Strategie: Edward van de Ridder, Maurits Denekamp
Account: Danielle Boskemper, Marielle Bok, Roos Schaffels 
Producer: Sanne Groot
Video production en photography: Halal Amsterdam 
Regisseur: Anna Maria van ‘t Hek 
Animation & visual branding: Alfred | Freddy
VFX & Compositing: The Compound
Grading: The Compound
Muziek: Sizzer 
Display & online video’s: Born05 
Mediastrategie: Dentsu



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken