Abovo Maxlead helpt klanten met kleine budgetten

Abovo Maxlead helpt klanten met kleine budgetten
  • Bureaus
  • 8 sep 2022 @ 10:21
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Abovo Maxlead is gestart met de nieuwe dienst AM Local, die een specifieke groep MKB klanten de mogelijkheid biedt om digitaal hun bedrijf te profileren. Abovo Maxlead wil daarmee deze groep klanten helpen hun digitale marketing naar hoger niveau te krijgen,

Het digitale netwerk is zo opgezet dat deelnemers zelf lokaal, regionaal of landelijk kunnen adverteren via de diverse aangesloten platformen. Via het netwerk wordt display, video en mobile advertising aangeboden. De klant kan zelf doelen stellen: meer zichtbaarheid, het vergroten van de naamsbekendheid of het realiseren van websiteverkeer. In het MKB segment is het ook nog vaak het doel om omzet of fysiek winkelbezoek te genereren.

Online adverteren (display advertising) is al mogelijk vanaf een paar euro per dag. Online banners kun je weergeven binnen de voor de klant relevante doelgroep op websites zoals Nu.nl, AD, Telegraaf, Funda, etc. Met relatief kleine budgetten zijn dit soort websites meestal niet in beeld als advertentiemedium, maar nu kan daar dus wel heel specifiek geadverteerd worden. Voor het werken met dit platform zijn geen opstartkosten verschuldigd. De campagnes worden gemanaged door specialisten bij Abovo Media. Ook geeft het platform toegang tot een dashboard waarin de klant zelf kan meekijken en bijsturen.

Deze groep klanten verwacht en wil steeds meer

Oscar Peter, Product Lead Tradedesk/ Programmatic Abovo Media: ‘De MKB doelgroep is al jaren online. Veel MKB’ers gaan nu zelf direct op zoek naar digitale advertentiemogelijkheden. Zij kennen en gebruiken dan niet de voordelen van een online mediabureau. Via AM Local kunnen zij wel de diensten en kennis van een onafhankelijk mediabureau inzetten. Deze groep klanten verwacht en wil steeds meer. Naast search en social, is het adverteren op grote sites met de mogelijkheid om zeer specifiek te targeten op gerichte doelgroepen ook mogelijk. Dat is zeker complex en ook zeer tijdsintensief. Door de AM Local dienst hebben wij dat een stuk makkelijker voor ze gemaakt. Het model is een all-inclusive aanpak waarbij de klant zelf het gewenste pakket kan samenstellen.’

Willem-Albert Bol, CEO Abovo Maxlead: ‘Wij geloven in de kracht van MKB bedrijven. Daar is heel veel economische dynamiek. Onze oorsprong 20 jaar geleden lag ook bij het helpen van dit type adverteerders. Toen wij in de loop der jaren groeiden, zowel in onze diensten als in de grootte van onze klanten, zijn wij hen altijd trouw blijven helpen. Nu dus met de dienst AM Local. Juist zij zoeken slimme en effectieve digitale marketing oplossingen. Bijkomend voordeel voor ons is dat als deze klanten in de toekomst weer doorgroeien, de weg naar onze specialisten al is geplaveid. De kampioenen van de toekomst komen uit deze groep ondernemers.’

 

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken