Boomerang Agency richt creatief talentenbureau op
- Bureaus
- 21 sep 2022 @ 09:13
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 sep 2022 @ 09:13
- Sjaak Hoogkamer
Boomerang Agency, onderdeel van Publicis, lanceert een nieuwe onderneming genaamd Boomerang FT (future talent). Om het toekomstige talent met Boomerang FT. te verbinden is er een samenwerking opgezet met freelance platform YoungOnes.
Boomerang FT. staat voor ‘Future Talent’ en zal dienen als schakel tussen Gen Z en opdrachtgevers.
Via FT krijgen volgens Boomerang ‘jonge creatieven de kans om zowel individueel als samen aan projecten te werken en biedt het opdrachtgevers inzicht in de interesses en het gedrag van deze generatie als consument.’
Met het dochterbedrijf biedt Boomerang naar eigen zeggen de volgende generatie creatief talent (16-24 jaar) een alternatief voor de doorsnee bijbaan en krijgt deze groep de mogelijkheid om ervaring op te doen binnen de creatieve industrie.
‘Digital advertising ontwikkelt zich ongekend snel. Het bruist van de nieuwe ideeën, nieuwe stemmen en nieuwe technologieën. Geen enkele groep kent dit alsmaar veranderende landschap zo goed als Gen Z,’ aldus Renee van den Oetelaar, Head of Boomerang FT (zie foto bovenaan). ‘Het zijn van nature trendspotters, visionairen en digitale innovators – een generatie die niet zomaar akkoord gaat met de status quo. Maar terwijl de digitale wereld hun speeltuin is, hebben ze weinig invloed op de industrie. Met Boomerang FT. komt al deze kennis terecht op een plek waar het er echt toe doet.’
Samenwerking met YoungOnes
YoungOnes gaat als online marktplaats voor freelance opdrachten in Nederland en het Verenigd Koninkrijk een rol spelen binnen het nieuwe bureau. Het gaat jongeren verbinden aan projecten die goed te combineren zijn met hun studie. Boomerang FT. heeft een eigen ‘ruimte’ binnen het YoungOnes platform met de focus op creatieve klussen.
Margot Roubos, Commercieel Directeur bij YoungOnes: ‘De vraag naar opdrachten die aansluiten bij de professionele ambities van jongeren groeit. In die behoefte willen we graag voorzien. Door samen te werken met Boomerang FT. kunnen jonge creatieven hun talent ontplooien in een professionele omgeving.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- McDonald's transformeert app tot Getaway Island tegen...
- Chocomel moet het nieuwe biertje worden
- Letterlijk Black Friday voor Buutvrij for life
- Lang zal ze niet leven: 3FM in actie tegen ALS
- Snelle gebruikt als eerste artiest ‘fakevertisen’ voor nieuw...
- Kinderplatform Super Chill kiest voor September
Laatste Nieuws
- Koninklijke Euser geeft echte... 04-12-2023
- McDonald's transformeert app tot... 01-12-2023
- Dentsu en OOH-partners slapen buiten... 01-12-2023
- Kingspan kiest voor Woedend!... 01-12-2023
- Op zoek naar 120.000 borsten01-12-2023
- Nieuwe campagne ‘Renew your view on... 30-11-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala