Boomerang Agency richt creatief talentenbureau op
- Bureaus
- 21 sep 2022 @ 09:13
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 21 sep 2022 @ 09:13
- Sjaak Hoogkamer
Boomerang Agency, onderdeel van Publicis, lanceert een nieuwe onderneming genaamd Boomerang FT (future talent). Om het toekomstige talent met Boomerang FT. te verbinden is er een samenwerking opgezet met freelance platform YoungOnes.
Boomerang FT. staat voor ‘Future Talent’ en zal dienen als schakel tussen Gen Z en opdrachtgevers.
Via FT krijgen volgens Boomerang ‘jonge creatieven de kans om zowel individueel als samen aan projecten te werken en biedt het opdrachtgevers inzicht in de interesses en het gedrag van deze generatie als consument.’
Met het dochterbedrijf biedt Boomerang naar eigen zeggen de volgende generatie creatief talent (16-24 jaar) een alternatief voor de doorsnee bijbaan en krijgt deze groep de mogelijkheid om ervaring op te doen binnen de creatieve industrie.
‘Digital advertising ontwikkelt zich ongekend snel. Het bruist van de nieuwe ideeën, nieuwe stemmen en nieuwe technologieën. Geen enkele groep kent dit alsmaar veranderende landschap zo goed als Gen Z,’ aldus Renee van den Oetelaar, Head of Boomerang FT (zie foto bovenaan). ‘Het zijn van nature trendspotters, visionairen en digitale innovators – een generatie die niet zomaar akkoord gaat met de status quo. Maar terwijl de digitale wereld hun speeltuin is, hebben ze weinig invloed op de industrie. Met Boomerang FT. komt al deze kennis terecht op een plek waar het er echt toe doet.’
Samenwerking met YoungOnes
YoungOnes gaat als online marktplaats voor freelance opdrachten in Nederland en het Verenigd Koninkrijk een rol spelen binnen het nieuwe bureau. Het gaat jongeren verbinden aan projecten die goed te combineren zijn met hun studie. Boomerang FT. heeft een eigen ‘ruimte’ binnen het YoungOnes platform met de focus op creatieve klussen.
Margot Roubos, Commercieel Directeur bij YoungOnes: ‘De vraag naar opdrachten die aansluiten bij de professionele ambities van jongeren groeit. In die behoefte willen we graag voorzien. Door samen te werken met Boomerang FT. kunnen jonge creatieven hun talent ontplooien in een professionele omgeving.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing