Branchevereniging VIA: indexeer uurtarief
- Bureaus
- 27 sep 2022 @ 11:41
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 27 sep 2022 @ 11:41
- Sjaak Hoogkamer
Branchevereniging VIA adviseert aangesloten bureaus hun uurtarief te indexeren voor 2023. Deze indexering is noodzakelijk om het bedrijfsresultaat op hetzelfde niveau te houden.
Gezien de huidige inflatie is het advies een gemiddelde stijging van 10 tot 15 procent door te voeren.
Tot nu toe heeft nog een te klein gedeelte van de VIA-leden indexatie toegepast. Om de communicatie- en reclamebranche duurzaam te laten groeien en ruimte te houden voor creatief en innovatief werk is het voor bureaus belangrijk deze prijsindexatie toe te passen op de tarieven. Afgelopen jaren stegen de tarieven van bureaus nauwelijks. Daar zal in 2023 verandering in komen.
Saskia Baneke, directeur van VIA Nederland: ‘Uit gesprekken met onze leden blijkt dat minder dan een derde jaarlijks de verkooptarieven indexeert. Slechts een enkeling denkt de huidige inflatiecijfers voor 100% door te berekenen. Daarnaast is er een verwachte salarisstijging op komst. Deze stijgende kosten zetten het perspectief van veel van onze leden onder druk. Vandaar wij dit signaal als VIA aan onze leden en de industrie afgeven. Om in onze branche ruimte te behouden voor groei en innovatie lijkt komende indexatie nodig en onoverkomelijk.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing