[branded content] Huray: een ‘sudden outburst of joy’, part of Loyals

[branded content] Huray: een ‘sudden outburst of joy’, part of Loyals
  • Bureaus
  • 16 sep 2022 @ 06:00
  • 10951 x gelezen
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 16 sep 2022 @ 06:00
  • 10951 x gelezen
  • Sales

Ze wisten het bij Loyals lange tijd goed verborgen te houden, maar nu mag iedereen het weten: per 13 september gaat Huray echt live. Niels Huijgens Tukker (Head of Marketing & Strategy) en merkstrateeg Thijs Leenders vertellen over het hoe en waarom van dit nieuwe Loyals-label dat zich specifiek richt op growthmarketing.

Op basis van kennis en kunde het maximale doen met de euro’s die de klant wil uitgeven: dat is waar Huray voor staat. Dat gebeurt vanuit een ondernemende mindset en op basis van nuchterheid. Maar voor een feestje zijn ze altijd te porren.

De stemming op het kantoor van Loyals is dan ook opperbest. Daar is met de komst van het nieuwe label Huray volgens Huijgens Tukker en Leenders ook alle reden toe: “Loyals houdt zich van oudsher al bezig met digitale transformatie en merkbouw. We merkten dat wanneer je alles onder één dak houdt, de specialistische onderdelen voor de buitenwereld toch wat naar de achtergrond verdwijnen. Vanuit de markt komen er veel vragen als het gaat om expertise en specialisme. Daar hebben we ook jarenlang vanuit Loyals antwoord op gegeven; als zijnde verbinder van technologie en creativiteit voor innoverende online oplossingen maar ook rond marketingvraagstukken op het gebied van bijvoorbeeld performancemarketing en campagnes. Toen rees bij ons steeds meer de vraag van ‘hoe kunnen we dat sterker positioneren?’ zodat het een eigen entiteit krijgt en we door de markt beter gevonden worden als het gaat om de specialismen en de expertise die we in relatie tot growthmarketing te bieden hebben.”

Grip behouden

“Het antwoord op die vraag was snel gevonden, we besloten om een eigen growthmarketing-agency op te zetten. Dát is dus Huray geworden. Een groeigedreven marketingbureau dat klanten helpt met het behalen van resultaat. Het prettige van de Loyals Group is dat we precies dit dus op een overstijgend niveau kunnen doen. Dat zien we ook vanuit de markt ontstaan. De digitale omgeving is zo’n divers, versnipperd mechanisme dat je ook steeds meer merkt dat klanten hun grip dreigen te verliezen op alle inspanningen die ze doen in de digitale omgeving. Daarom is een stukje orkestratie niet alleen nodig; het zorgt ook voor de waardevolle inzichten, waarmee klanten weer grip krijgen op hun ROI.”

In april 2022 werd er voor het eerst gesproken over het opzetten van Huray. Daarna ging het snel: “Het is nu september. Vrij rap dus inderdaad. Maar de kracht zit ‘m er dus in, dat we dit al jaren deden. Nu geven we het dus echt specifiek onder een eigen label vorm als growthmarketing. En vanwege onze ervaring weten we dus ook waar we op moeten inspelen. Vanuit alle learnings die we al gehad hebben, was het meer een optimalisatieproces van wat we nog beter konden doen.”

De ontwikkeling van Huray verliep zo vlot omdat alle kennis en specialismen binnen Loyals Group al voorhanden is: “Juist de zelfstandigheid en volwassenheid van onze specialismes kunnen we nu veel beter uitnutten doordat we gecommitteerd aan doelstellingen kunnen werken en onafhankelijk de juiste beslissingen kunnen nemen. Van daaruit kunnen we dan weer op overstijgend niveau naar het behalen van resultaten kijken.”

Transformatie

Huray zal als zelfstandig label ook de nodige nieuwe klanten gaan trekken, zo is de verwachting van Huijgens Tukker en Leenders: “Dat is zeker ook een reden voor het maken van deze stap. Als je digitale marketing en transformatie naast elkaar positioneert dan denken klanten toch van ‘oh dan moet ik dat ook doen’. Maar juist door de vorming van de Loyals Group waarin we geloven in de alliantie van de verschillende labels, kun je als klant ook op één expertise-niveau aansluiten. Dus op het gebied van growthmarketing kun je terecht bij Huray, zonder dat je hoeft te denken van ‘oh jee: nu moet ik ook de hele website, mijn hele platform of digitale processen bij Loyals neerleggen’. Nee: dat mag natuurlijk wel, maar we zijn er vooral op gefocust of het een en ander optimaal werkt en waar de verbeterpunten zitten en natuurlijk om je marketing te realiseren. We gooien niet overboord waar we goed in zijn, maar verdiepen onszelf in de richting van waar de markt naar toe beweegt.”

Unieke positie

Op de vraag waarmee Huray zich onderscheidt van andere bureaus die zich bezighouden met growthmarketing hebben Huijgens Tukker en Leenders een klip en klaar antwoord: “Huray is ontstaan vanuit de vragen van klanten die we kregen vanuit de Loyals Group. Daardoor hebben we een unieke positie want vanuit die nauwe alliantie kunnen we een samenwerking aangaan met de andere dedicated labels. Werkelijk alle ervaring en kennis is in huis binnen de Loyals Group. Door die in te zetten zijn we in staat om de klant weer de regie te geven over zijn eigen marketinginspanningen. Heldere communicatie met de klant is daarbij van groot belang zodat de juiste beslissingen worden genomen. Door data goed inzichtelijk te maken – wij zeggen wel eens ‘het J&J’-geven – oftewel: het in Jip & Janneke-taal uitleggen van wat die data nu eigenlijk betekenen, is onze kracht. Dus: als dit is wat onze data uitwijzen, dan adviseren we je om het zo te gaan doen. Met ons, een ander binnen de Loyals Group of daarbuiten.. Als Huray spelen we daarin dus ook een faciliterende rol. Wij willen altijd meerwaarde creëren voor onze klanten. Want daar worden wij blij van. De naam ‘Huray’ staat daar ook voor. Dus toen die naam opborrelde, hadden we ons Eureka-moment snel te pakken.”

Meer informatie

Op de foto: Niels Huijgens Tukker (links) en Thijs Leenders

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Loyals
Tekst: BBP Media | Beeld: Giuseppe Toppers

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken