KWF collecteert als eerste goede doel volledig digitaal

KWF collecteert als eerste goede doel volledig digitaal
  • Bureaus
  • 5 sep 2022 @ 08:44
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Van zondag 4 tot en met zaterdag 10 september is de 73e KWF-collecteweek, die dit jaar volledig digitaal is. De collectebus heeft plaats gemaakt voor een QR-code.

KWF is het eerste goede doel dat vanaf nu volledig cashless collecteert. Merkactivatiebureau Kumpany werd door het goede doel gevraagd de activatiecampagne te ontwikkelen met als doel Nederland te informeren over deze nieuwe richting van KWF, zoveel mogelijk collectanten te werven en mensen aan te moedigen om te doneren aan de KWF-collectant, die met het QR-bord langs de deuren gaat. Bas Brand, CMO KWF: ‘Al ruim 70 jaar geven Nederlanders tijdens de collecte aan KWF. Iedereen weet dat wij daarmee onderzoek financieren om kanker beter te doorgronden, op te sporen en te behandelen. Daarnaast richten wij onze pijlen ook op het voorkomen van kanker en het verbeteren van kwaliteit van leven voor patiënten en hun naasten. De collecte blijft een belangrijk middel voor KWF. Collecteren gaat om meer dan fondsenwerving, het staat ook voor de straat oversteken, in contact komen met je buren en het delen van verhalen. Met onze 100% digitale collecte kunnen wij weer vele jaren veel mensen met elkaar verbinden.’

Activatie collecteweek door Kumpany

Jasper Admiraal, Managing Director Kumpany: ‘We hebben een veelzijdige merkactivatie ontwikkeld, gebaseerd op het opvallend rode KWF QR-bord waarmee de collectant langs de deuren gaat. Dit heeft de vorm van een platte collectebus met daarop een QR-code. Hiermee kunnen mensen gemakkelijk via mobiel geld doneren. Naast de fysieke collecte kunnen mensen ook via WhatsApp, Facebook en Instagram doneren. De campagne van de collecteweek is doorvertaald naar een online, social, DM én (Digital) Out of Home-campagne. Wij zijn trots dat we mochten meewerken aan deze innovatieve stap van KWF. Als eerste goede doel gaan zij van de collectebus volledig over naar een digitale collecte. Daarnaast is het voor Kumpany geweldig om op deze wijze een maatschappelijke bijdrage te mogen leveren aan de missie van KWF en daarmee het verschil te maken voor iedereen die is geraakt door kanker.’

CREDITS
Klant: KWF Kankerbestrijding
Verantwoordelijk bij klant: Bas Brand, Annemieke Plemp, Krista Bank, Matthea van der Veen, Simone Terpstra, Mara Scheirlinck, Indira Balgobind
Account: Esme Nikolic, Jasper Admiraal
Strategy Director: Wouter van Rijn
Creative Director: Auke van Rossum
Creative: Amanda Top, Zuzanka Dijen
Producer: Brechje van Bladel
Fotografie: Jolijn Snijders
Mediabureau: Mediaplus
Video: BetterMatter

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken