Little Cow & Cookies promoot 'Big flavour for a small planet'

Little Cow & Cookies promoot 'Big flavour for a small planet'
  • Bureaus
  • 21 sep 2022 @ 08:15
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieBranding

Centraal in de nieuwe cross-mediale campagne voor foodmerk Little Cow & Cookies ice cream staat Fenna, een moderne, tikje bohémienne, jonge boerin met een passie voor ijs, natuur, mens en dier.

In onder andere een serie video’s en snappy animaties neemt ze ons mee in de wereld van Little Cow & Cookies. Dit betekent uitleg en inspiratie over het biologische ijs, de cookies en de unieke composteerbare verpakking. Fenna is zelf gek op ijs maar houdt minstens zoveel van onze mooie kleine planeet.

Avontuurlijke filmproductie: op expeditie in de natuur
Film en fotografie vonden plaats in het natuurrijke gebied in Noordoost Duitsland waar de kudde van The Organic Jersey Farm graast, vlakbij de moderne, duurzame ijsfabriek. Gedurende een week leefden de filmproductieploeg en Fenna schouder aan schouder met nieuwsgierige Jersey koeien, memoreert het productieteam. 'Deze kleine koetjes leveren de romigste melk en hebben door hun formaat minder impact op de natuur. Ze grazen verspreid in een groot, heuvelachtig gebied. Materieel en filmploeg werden verplaatst met een kleine vloot van landbouw- en terreinvoertuigen.'

Big flavour for a small planet
Little Cow & Cookies van The Organic Jersey Farm is biologisch roomijs, gemaakt met de romige melk van kleine Jersey koetjes en heerlijke cookies, in een volledig biologisch afbreekbare beker. De eigen kudde Jersey koeien is een van de grootste in Europa. Het ijs wordt gemaakt in de duurzame fabriek vlakbij de boerderij. Daarmee is dit roomijs naar eigen zeggen uniek: 'heel erg lekker én goed voor de planeet. Oftewel; Big flavour for a small planet, het merkthema van Little Cow & Cookies ice cream.'

Door en door duurzaam
Bij The Organic Jersey Farm werken de landbouwgrond, de Jersey koeien, de ijsfabriek en de gemeenschap allemaal samen in een gesloten cirkel. De missie van The Organic Jersey Farm is om tijdens het productieproces CO2- en afval-neutraal te zijn. Uniek in dit segment, is bovendien de volledig composteerbare verpakking, die speciaal voor Little Cow & Cookies ontwikkeld werd. Deze duurzame verpakking is tevens genomineerd voor de Pentawards 2022.

‘We zijn een jaar geleden begonnen met de rotsvaste overtuiging dat het allerlekkerste roomijs met cookies ook echt door en door duurzaam kan én moet zijn, zelfs de verpakking', zegt Chantal Meertens, MD The Organic Jersey Farm

Om dit verhaal kracht bij te zetten en trial te genereren, is een grootschalige campagne ontwikkeld voor social mediakanalen en in-store bij onder andere Albert Heijn, Plus, Jumbo en Picnic.

Synergie in expertise
Vengean, creative branding agency, is verantwoordelijk voor de communicatiestrategie en campagneconcept. Voor de verdere ontwikkeling, social strategie en videoproductie van de campagne is samengewerkt met communicatiebureau Fresh Bridge. Shopper journey bureau Young Perfect creëerde thematisch ingerichte instore demo’s bij diverse landelijke supermarktketens en activatie & sampling met branded Ice Bikes die door het land trekken. De campagne loopt van week 37 tot einde jaar 2022. Focus voor marketing en communicatie zal volgens Vengean in 2023 ook op Duitsland en België liggen, in lijn met de verdere uitbreiding van Little Cow & Cookies naar die markten. Meer info staat op www.littlecow.world.
(PvWK)

Credits:
Opdrachtgever: The Organic Jersey Farm
Strategie, Creatief Concept & Supervisie: Vengean
Social Media-strategie, Video- en Assets Realisatie: Fresh Bridge
Shopper Journey Activatie: Young Perfect


Over The Organic Jersey Farm
'The Organic Jersey Farm is ontstaan uit een samenwerking tussen de familiebedrijven Koepon Dairy Farms en Royal A-ware. The Organic Jersey Farm heeft een innovatieve ijsfabriek en werkt op een beheersbare schaal om te garanderen dat zij het beste kwaliteit ijs kunnen produceren met een minimale impact op het milieu. Door het kleine team heeft The Organic Jersey Farm een persoonlijke benadering en werken zij nauw samen met klanten in retail en foodservice om oplossingen op maat te leveren. Meer informatie via www.theorganic-jerseyfarm.com.'
(bron: TOJF)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken