Univé en veiliger in het verkeer

Univé en veiliger in het verkeer
  • Bureaus
  • 14 sep 2022 @ 10:56
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Univé lanceert een campagne om het verkeer veiliger te maken, bestaande uit een televisiecommercial, online video, activaties, radio en sociale media en met een nieuwe functie binnen de Univé-app. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Dept.

Met het thema ‘Voel je veilig. Zeker in het verkeer’ wil Univé laten zien dat je je veiliger in het verkeer voelt als je zelf ook je steentje bijdraagt. De coöperatie helpt daarbij met verschillende initiatieven. De online video, geregisseerd door Bodhi LeBelle van Super Easter Feather, laat zien wat Univé zoal doet om samen met het publiek het verkeer veiliger te maken. In de tvc volgen we de inmiddels bekende jongen uit de eerdere Univé merkcommercial op zijn BMX die haast heeft om op tijd op school te komen.

Univé lanceert bovendien ‘Veilig op Weg’, een nieuwe functie in de app die je rijgedrag monitort tijdens het rijden.

Hoe hard trek je op? Hoe hard rijd je? Kun je van je telefoon afblijven? Met behulp van deze data wordt berekend in welke mate je rijgedrag veilig is. Bij een goede score beloont Univé bestuurders met een premiekorting op hun autoverzekering die kan oplopen tot tien procent.

‘Als coöperatie willen we bijdragen aan de zekerheid van onze leden, ook in het verkeer. Hiervoor ondersteunen we bijvoorbeeld regionale verkeersveiligheidsinitiatieven, geven we lokaal rijvaardigheidstrainingen en delen we lokaal geregeld fietslichtjes uit in onze winkels en bij scholen,’ aldus Robert de Ruiter, commercieel directeur bij Univé. ‘Op deze manieren en met de toevoeging van Veilig op Weg aan onze Univé-app, willen we optimaal bijdragen aan een veiliger verkeer.’ De campagne en de lancering van de nieuwe functionaliteit vallen om deze reden samen met het moment dat de scholen weer beginnen.

René Verhagen, creative lead bij Dept: ‘Wat gaat er in het hoofd om van een kind dat zich naar school haast? Hoe veilig is dat ritje? Univé en haar leden kunnen bijdragen aan de verkeersveiligheid. In de online video zien we een jongen genaamd Max langs allerlei initiatieven fietsen die het verkeer veiliger maken. De Univé-app met de Veilig op Weg-functie is daar een van. Die zorgt dat je veel bewuster aan het verkeer deelneemt.’

Credits:                                                        

Verantwoordelijk bij Univé: Annemieke van der Zalm, Lisette de Boer

Bureau: Dept

Creatief directeur: Michael Maaskamp

Creatief lead: René Verhagen                                                              

Concept: Sjoerd Verbrugge, Stan Severin

Strategie: Valentijn Spek

Account: Sanne-Fleur Frencken, Rozenel Bier

RTV Producer: Veronique Beumer

Productiemaatschappij: Super Easter Feather

Regie: Bohdi LeBelle

Muziek: Dick Kok, LAB3

Sound: Pieter Bokhorst (DEPT®)

Postproductie: Bram Baas

Mediabureau: M2Media            

 


RXML parse error: Invalid URL: Standards.URI: got a relative URI (no scheme) lacking a base_uri!

 | <insert href="">
 | <set type=RXML.t_xml(text/xml, none) variable="var.media-contents">
 | <cache enable-protocol-cache="yes">


Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken