ADE x Lemon sessie: over mix van merken, cultuur en het nachtleven

ADE x Lemon sessie: over mix van merken, cultuur en het nachtleven
  • Bureaus
  • 27 okt 2022 @ 15:54
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Lemon Scented Tea organiseerde tijdens de week van Amsterdam Dance Event een eigen ‘swingend’ klantenevent. Heineken en Knaap waren te gast als spreker. Sylvie Verbiest van Small luisterde mee en deed verslag.

Gijsbregt Vijn, Klaas Verhoeven en Jan Bosch van Lemon Scented Tea ontvingen op donderdag 20 oktober Rutger van der Stegen, Global Brand Director van Desperados (Heineken), en Robin Cats, CEO & oprichter van fietsenmerk Knaap, als sprekers.

Vijn: ‘Wat we doen tijdens ADE is ons bureau als eventlocatie gebruiken. Want als je bij ons binnenkomt, is de receptie een bar, dus dat maakt het allemaal heel toegankelijk. Iedereen zit er relaxed bij en na de presentaties hebben we een DJ die plaatjes draait. Wat we voor ogen hebben is het voorkomen van afstand tussen bureau en klant. We willen met de ADE-sessies bewerkstelligen dat iedereen met elkaar gaat praten en dat is goed gelukt. Het publiek bestaat uit brandmanagers en CMO’s waarmee we samenwerken. Lemon werkt internationaal en het is heel interessant voor klanten uit het buitenland die dan juist komen voor dit event, juist omdat we iets bijzonders doen tijdens ADE.’

Robin Cats (founder Knaap): ‘Lemon kan dat heel goed: netwerken en kennis delen op een inspirerende manier. Setting was in hun eigen bar. De informele sfeer met iedereen op barkrukken en de spreker achter de bar, was echt top gedaan!’ 

Vijn: ‘ADE is een prachtweek. Ik vind het waanzinnig knap hoe Amsterdam het heeft neergezet.

Je moet als bureau meegaan met de tijd, vind ik en kijken naar de voorlopers in dance en muziek.

Als bureau moet je daar van weten en begrijpen hoe dat in elkaar zit. Er zijn miljoenen mensen die naar dance luisteren en daar zit een grote doelgroep, ook online.’

Vijn: ‘Mooie case van Rutger van de Stegen. Zijn verhaal ging over de afgelopen twee jaar toen er nauwelijks nachtleven en events waren vanwege covid. Traditioneel bereik je daar offline met je merk juist een uitgekiende doelgroep. Omdat covid de kop opstak ging Desperados mee in de online events en de marketingstrategie is omgezet naar social en streams.'

Op de vraag waarom Desperados als merk een event als ADE sponsort zegt Van de Stegen: ‘Wij richten ons op consumenten die in een zogenoemde transformational fase van hun leven zitten. Ze willen nieuwe dingen proberen, groot of klein.

Het nachtleven is voor Desperados de ideale playground om te experimenteren.

Het is een creatief forward thinking onderdeel van cultuur, waarin mensen vrij zijn om te ontdekken, zichzelf te zijn en er tegelijkertijd veel nieuwe vormen van expressie worden ontwikkeld. De ADE-sponsoring door Desperados Nederland past helemaal in deze strategie, omdat het de nachtcultuur viert en de mensen die het ontwikkelen bij elkaar brengt.’

Cats: ‘Als e-bike merk zijn we scherp op wat we willen vertellen en het was interessant te leren hoe bijvoorbeeld Desperados steeds bij haar merkwaarden blijft.

Knaap wil zich onderscheiden door zichzelf een beetje op de hak te nemen op de socials en dat het gaat om het hebben van plezier.

We willen wegblijven bij het ‘kijk mij nou eens cool zijn’ … het is gewoon een elektrische fiets, serious but not te be taken seriously.’

Cats vertelde dat het merk samen met influencers is gebouwd, die doelbewust zijn gekozen, maar zich ook spontaan bij Knaap melden. ‘Bekende voetballers zitten op een Knaap en via-via krijg ik belletjes dat buitenlandse voetballers er ook een willen. Daardoor zijn we wellicht internationaal nog wat sneller gegroeid, want we hebben echt in korte tijd een groot aantal fans gekregen. Vervolgens hebben we met ons merk die volgers vast kunnen houden omdat we blijkbaar de juiste tone of voice voeren. En by the way:het is sowieso een goede fiets!’

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken