Defensie lanceert superhelden actietrailer voor de bios

Defensie lanceert superhelden actietrailer voor de bios
  • Bureaus
  • 15 nov 2022 @ 14:51
  • 12363 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In de bioscoop is een bijzondere wervingscommercial te zien. Defensie zet de bioscoopbezoeker op het verkeerde been door een eigen movietrailer te lanceren met een afloop die je niet verwacht: je hoeft geen superheld zijn om iets te betekenen.

Olger Ypma, creative bij Steam: ‘De commercial is te zien in het trailerblok met nieuwe actiefilms en dus niet tussen de reguliere bioscoopreclame. De audio is in Dolby Atmos, de effecten die daarmee mogelijk zijn, zorgen ervoor dat je als bezoeker letterlijk je stoel uit getrild wordt.’

Generatie D
Vanaf april dit jaar richt Defensie zich met een nieuwe wervingscampagne op jongeren met de juiste mindset, kortweg ‘Generatie D’; mensen die bereid zijn hun nek uit te steken voor een ander. Majoor Martin Tennekes, campagnemanager bij Defensie: ‘We willen met de actietrailer laten zien dat ook gewone mensen iets kunt betekenen voor de samenleving. Daarmee maken we het werken bij Defensie toegankelijker voor een groter publiek.’

Credits:
Ministerie van Defensie: Paul Klaessen, Martin Tennekes, Lex van Engelen
Steam: Olger Ypma, Patrick Wijnhoven, Carola van Beek, Mariska van den Belt, Ingrid Bauhuis
Director / Designer: Rogier Hendriks
VFX & Animation: The Outpost
Music & Sound: Echolab / Posta
Mediabureau: Initiative Media

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken