Geur en geluid onderdeel nieuwe merkidentiteit Eliza was here

Geur en geluid onderdeel nieuwe merkidentiteit Eliza was here
  • Bureaus
  • 7 nov 2022 @ 09:26
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Reisorganisatie Eliza was here toont een opgefriste merkidentiteit én breidt het reisaanbod uit om zo haar merkpropositie te versterken. Het bedrijf staat bekend om vakanties weg van de massa en het opgefriste merk, dat onder andere bestaat uit nieuwe branding, een geur en een geluid, sluiten hier op aan.

‘Het concept sluit aan bij onze strategische visie als toonaangevende digitale vakantie expert en speelt in op de wensen van de vakantieganger van nu. We willen de vraag naar bijzondere vakanties genereren en een inspirator zijn. Eliza laat je zien waarvan je niet wist dat je ernaar op zoek bent. Een inspirerende merkpositionering én ervaring zijn hierin belangrijk’, aldus Tim van den Bergh, Director Eliza was here

Prikkelend
Om meer zintuigen te prikkelen met de nieuwe merkidentiteit breidt Eliza was here haar branding uit met een eigen geur en geluid. Zo werkte Eliza was here samen met Tambr om haar eigen sonische branding te creëren: een heel eigen geluid op basis van algoritme en AI, om te zorgen voor herkenbare muziek en dat je meteen in vakantiesfeer brengt.

Daarnaast ontwikkelde de reisorganisatie in samenwerking met iScent een eigen Eliza vakantiegeur, gebaseerd op natuurlijke elementen van de bestemmingen. Geur roept emoties op en is voor veel mensen gekoppeld aan een herinnering. De Eliza-geur zal te ruiken zijn in 200 accommodaties en wordt aangeboden aan klanten aan het eind van hun vakantie, zodat zij ook thuis kunnen terugdenken aan hun vakantie met Eliza was here.

Handgeschreven
Het nieuwe logo heeft een frisse visuele stijl en de handgeschreven tekst zorgt voor een persoonlijke touch, alsof Eliza persoonlijk zelf een aanbeveling doet. De asterisk (*) is een herkenbaar element dat steeds terugkomt en staat voor ‘hier meer’, als een verwijzing naar de unieke bestemmingen en herinneringen waarbij Eliza je helpt.

Dezelfde persoonlijke, handgeschreven stijl komt terug in de nieuwe typografie. Het oorspronkelijk roze-blauwe kleurenpalet maakt plaats voor sterke merkkleuren (roze) gecombineerd met zachte, natuurlijke kleuren (beige, geel en lichtblauw) inclusief verschillende iconen om een link te leggen naar de vakantiebestemming.

Ambitieus
De vernieuwde merkpositionering moet de groei van het bedrijf versnellen en ondersteunen door Eliza was here te positioneren als toonaangevende digitale vakantie-expert. ‘Het is onze ambitie om Eliza was here uit te breiden naar nieuwe markten en een breder publiek aan te spreken. Om dit te realiseren is een sterk en duidelijk digitaal merk nodig met consistente en uniforme aanwezigheid op alle kanalen’, aldus Van den Bergh.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken