Greenforce kiest voor Cloudfactory

Greenforce kiest voor Cloudfactory
  • Bureaus
  • 30 nov 2022 @ 10:03
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Cloudfactory heeft de Duitse food tech scale-up Greenforce als klant binnengehaald. Het is hun missie om ervoor te zorgen dat plantaardig eten het nieuwe normaal wordt.

Greenforce maakt easy-to-mix vegan producten in poedervorm en was vorig jaar onder andere winnaar van PETA’s Vegan Food Award. PETA is te vergelijken met Wakker Dier in Nederland.

Ferry Kamp, Chief Growth Officer Greenforce: ‘We verkopen onze producten inmiddels in verschillende landen en zijn in Nederland sinds een jaar met onze webshop actief. De pitch was internationaal en we hebben uiteindelijk gekozen voor Cloudfactory vanwege het internationale team en de ervaring met purpose gedreven campagnes.’

De plantaardige producten van Greenforce zijn gemaakt van natuurlijke ingrediënten zoals erwten, tuinbonen of haver. De duurzaam verpakte poeders hoeven niet in de koeling, zijn lang houdbaar en de consument maakt thuis zelf het eindproduct: van hamburgers en spreads tot yoghurt en roerei. Volgens Kamp bespaar je daarmee veel energie, vermindert de voedselverspilling en worden producten beter betaalbaar.

Kamp: ‘We blijven met Greenforce graag weg van negativiteit, klimaatdoemscenario’s en mensen bang maken – en richten ons liever op een positieve boodschap, keuze en een rijkheid aan producten. Anders gezegd, wij verkopen hoop.

Bijna de helft van de consumenten in West-Europa staat open voor minder vlees of zuivel, maar hoe overtuigen we deze mensen ervan om een paar keer per week plantaardig te eten? Dat is onze missie: ervoor zorgen dat plant-based food het nieuwe normaal wordt.

We zijn niet tegen vlees of zuivel, maar wat ons betreft moeten die de uitzondering worden. Net als 50 jaar geleden.’

César García, creatief directeur Cloudfactory: 'Greenforce is het type klant dat perfect past bij onze visie van creatief activisme. We geloven dat merken moeten denken, communiceren en handelen als activisten. Niet alleen omdat er geen toekomst is voor merken zonder purpose, maar ook omdat consumenten eisen dat ze daarnaar handelen. Greenforce past naadloos bij die manier van denken. Het is een merk dat volledig toegewijd is aan zijn missie: ze willen niet alleen een plantaardig alternatief bieden, ze willen de katalysator zijn in het veranderen van het eetgedrag van mensen, waardoor plantaardig eten normaal/de norm wordt. Dat is een moeilijke, maar zeer noodzakelijke én dankbare uitdaging, die we graag aannemen.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken