Kaliber ontwikkelt internationale positionering voor Bavaria en Rodenbach
- Bureaus
- 29 nov 2022 @ 07:56
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 nov 2022 @ 07:56
- Michiel van Zaane
Royal Swinkels Family Brewers (SFB) heeft Kaliber gevraagd de internationale positionering van Bavaria en Rodenbach aan te scherpen. Hiermee moeten de twee biermerken internationaal (verder) groeien.
Het Belgische biermerk Rodenbach - dat recent haar 200-jarige bestaan vierde – wil internationaal gaan dooprbreken. ‘Rodenbach doet al 200 jaar waar ze ontzettend goed in zijn: zuurbier brouwen. Dit biertype is de afgelopen tijd enorm populair geworden onder beer geeks. Zo ontstaat een mooie kans voor het merk, die we graag helpen om te verzilveren’ volgens Sytse Kooistra, Strategy Director bij Kaliber.
Voor Bavaria moet de aangescherpte positionering de kwaliteitsperceptie verhogen en meer consistentie in communicatie brengen in alle markten waar het biermerk - buiten thuisland Nederland - actief is. Met oog voor de culturele verschillen en volwassenheidsstadia van het biermerk staan eigenheid en relevantie centraal.
De samenwerking tussen Royal Swinkels Family Brewers en het Utrechtse Kaliber begon klein. Erik Soeteman, Global Marketing Director bij SFB: ‘Het grootste compliment dat Kaliber kon krijgen tijdens de samenwerking was dat, na het zien van het werk op Rodenbach, het Bavaria Global team óók een vraagstuk bij ze neer wilde leggen.’ Dat beaamt ook Martin Stiemer, Business Director bij Kaliber: ‘We zijn heel erg blij met deze samenwerking die over alle grenzen heen gaat. Strategisch merkdenken is wat we bij Kaliber graag doen en dan is SFB wel een van de mooiste klanten om voor te mogen werken.’
Op alle touchpoints van de biermerken wordt de nieuwe positionering doorgevoerd. Van advertenties tot aan biervilten en van nieuwe etiketten tot aan tap signs. Vanaf januari 2023 is het eerste werk zichtbaar.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing