Kaliber ontwikkelt internationale positionering voor Bavaria en Rodenbach

Kaliber ontwikkelt internationale positionering voor Bavaria en Rodenbach
  • Bureaus
  • 29 nov 2022 @ 07:56
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Royal Swinkels Family Brewers (SFB) heeft Kaliber gevraagd de internationale positionering van Bavaria en Rodenbach aan te scherpen. Hiermee moeten de twee biermerken internationaal (verder) groeien.

Het Belgische biermerk Rodenbach - dat recent haar 200-jarige bestaan vierde – wil internationaal gaan dooprbreken. ‘Rodenbach doet al 200 jaar waar ze ontzettend goed in zijn: zuurbier brouwen. Dit biertype is de afgelopen tijd enorm populair geworden onder beer geeks. Zo ontstaat een mooie kans voor het merk, die we graag helpen om te verzilveren’ volgens Sytse Kooistra, Strategy Director bij Kaliber.

Voor Bavaria moet de aangescherpte positionering de kwaliteitsperceptie verhogen en meer consistentie in communicatie brengen in alle markten waar het biermerk - buiten thuisland Nederland - actief is. Met oog voor de culturele verschillen en volwassenheidsstadia van het biermerk staan eigenheid en relevantie centraal.

De samenwerking tussen Royal Swinkels Family Brewers en het Utrechtse Kaliber begon klein. Erik Soeteman, Global Marketing Director bij SFB: ‘Het grootste compliment dat Kaliber kon krijgen tijdens de samenwerking was dat, na het zien van het werk op Rodenbach, het Bavaria Global team óók een vraagstuk bij ze neer wilde leggen.’ Dat beaamt ook Martin Stiemer, Business Director bij Kaliber: ‘We zijn heel erg blij met deze samenwerking die over alle grenzen heen gaat. Strategisch merkdenken is wat we bij Kaliber graag doen en dan is SFB wel een van de mooiste klanten om voor te mogen werken.’

Op alle touchpoints van de biermerken wordt de nieuwe positionering doorgevoerd. Van advertenties tot aan biervilten en van nieuwe etiketten tot aan tap signs. Vanaf januari 2023 is het eerste werk zichtbaar. 

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken