Mantelzorg app Hello 24/7 lanceert campagne ‘deel de zorg’
- Bureaus
- 8 nov 2022 @ 11:50
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - AppsCampagnesDigitaal
- 8 nov 2022 @ 11:50
- Peter van Woensel Kooy
Mantelzorg app Hello 24/7 introduceert zichzelf. De campagne ‘deel de zorg, download de app’ moedigt mantelzorgers aan zorg niet langer alleen op hun schouders te nemen.
Dat doet het team achter de zorg app met opvallend frisse, optimistische uitingen met teksten als: 'Deel je vergeetachtige vader'. Deel je pas geopereerde moeder'. 'Deel je ernstig zieke zus'. Vanaf nu kom je ze tegen op billboards, abri’s, online banners en radio. Omdat zorg samen delen, heel gewoon moet worden, stelt Hello 24/7.
'Nederland telt ruim vier miljoen mantelzorgers. Mensen die zorgen voor oude ouders, eenzame buren, zieke partners of revaliderende vrienden. Een flinke taak, want er komen naast eigen werk en gezin veel extra taken, zorgen en verantwoordelijkheden bij. Vaak té veel. Bijna één op de tien mantelzorgers is overbelast volgens het RIVM.'
Hello 24/7 maakt mantelzorgen behapbaar. Via de app deel je de taken met elkaar en regel je makkelijk extra handjes. De app heeft een breed scala aan mogelijkheden en services: Deel een gezamenlijke agenda, medicijnschema’s en belangrijke medische documenten bijvoorbeeld. Of regel snel een gezonde maaltijd, een klusser en houd zelfs op afstand een oogje in het zeil.
De app is naar eigen zeggen al uitgebreid beproefd door meer dan 35.000 tevreden gebruikers. Ook gemeentes en zorginstanties zijn aangehaakt: Den Haag, Dordrecht en diverse zorgcentra werken al samen met Hello 24/7.
'Nu maakt heel Nederland kennis met de slimme app. Niet toevallig, want 10 november is de Dag van de Mantelzorg (zie ook onder). Een perfect moment om af te trappen', aldus oprichter Arthur Clement: ’We gaan het zorg-deel tijdperk in. Wij treden dat realistisch en optimistisch tegemoet. Want we kunnen wel blijven praten over meer handjes aan het bed en meer personeel in de zorg en thuiszorg, maar dat is niet alleen onbetaalbaar; de mensen om al die vacatures in te vullen ontbreken simpelweg. Het is geen oplossing. We zullen in de toekomst dus echt steeds meer zelf moeten doen. Steeds slimmer al die zorgtaken moeten delen. Zowel met elkaar -mensen onderling- als met zorginstanties. Onze app laat nu al zien dat tech een enorme rol kan spelen in het draaiend houden van de zorg. Dankzij onze app blijft het voor mantelzorgers behapbaar. En dat voelt goed. Een gebruiker mailde: mijn hoofd voelt leger en m’n hart voller.'
Meer info vind je hier.
(PvWK)
CREDITS
Opdrachtgever: Hello 24/7, Arthur Clement en Victor Terpstra
Creatie: Liesbeth Maliepaard en Pim Gerrits
Design: Georgina Vieane
ACHTERGROND INFO
Nationale campagne ‘Deel de zorg, regel het samen’ in het kader van de Dag van de Mantelzorg
Hello 24/7 start tussen 7 en 20 november een nationale campagne op enkele landelijke radio zenders en via outdoor netwerken. Hierin worden mensen aangemoedigd om de zorg voor een ander te delen. Voor veel mensen is het een vanzelfsprekendheid om voor hun vader, oma, broer of beste vriend te zorgen. Daarom vragen ze geen hulp. Terwijl je eigenlijk niet in je eentje mantelzorger kunt zijn. Je hebt echt meer mensen nodig, anders raak je overbelast. Het helpt om een sociaal netwerk om de zorg heen te bouwen, zodat je taken kunt verdelen.
Niet zorgrobots maar sociale zorg-apps zijn de weg voorwaarts bij tekorten in de zorg
10 november is het de dag van de mantelzorg. Een dag waarop we stilstaan bij 5 miljoen mantelzorgers in Nederland. En dat aantal groeit. De overheid heeft in het laatste integrale zorgakkoord maximaal ingezet op zelfredzaamheid. ‘Zelf als het kan, thuis als het kan en digitaal als het kan’ is het credo van het huidige kabinet.
De vergrijzing neemt daarnaast toe. En er zijn enorme tekorten in de zorg. Meer zorg-professionals zijn nauwelijks beschikbaar, dus moeten we het als samenleving steeds vaker samen regelen. Bij het samen regelen is een belangrijke rol weggelegd voor sociale zorg apps. Het initiatief voor het beschikbaar maken van dergelijke apps ligt niet bij de overheid maar bij de samenleving, zoals social tech bedrijven die hiervoor oplossingen ontwikkelen.
Delen van zorg met sociale zorg apps maakt zorgtaken aantoonbaar lichter
Mantelzorg apps, zoals Hello 24/7, waarmee naasten de zorg voor een ander makkelijk samen kunnen organiseren met gebruikmaking van handige functies en diensten, faciliteren de opzet van dit soort sociale netwerken. Inmiddels kent de app al meer dan 40.000 installaties bij consumenten en bieden gemeenten als Den Haag en zorginstellingen als Albert Schweitzer en Rijndam revalidatie de app aan hun burgers en clienten aan.
Uit gebruikersonderzoek blijkt dat meer dan 80% van de gebruikers van de Hello app positieve effecten ervaart, zoals een betere besteding van de mantelzorgtijd, beter onderling contact, minder stress en meer persoonlijke aandacht voor de zorgvrager. Onderzoek van onder andere experts Prof. dr. Broese van Groenou, hoogleraar Informele zorg en Prof dr. Canoy, hoogleraar zorgeconomie, beiden aan de Vrije Universiteit Amsterdam, bevestigen dit.
Ook zijn gebruikers uit het gebruikerspanel van de Hello 24/7 app bereid om te vertellen hoe de app hen helpt. Denk hierbij aan een ALS patiënt of meerdere verzorgers van onder andere demente ouders.
(bron: Hello 24/7)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- delen
- Victor Terpstra
- Pim Gerrits
- zorg app
- abri
- zorg
- Deel de zorg
- Georgina Vieane
- Liesbeth Maliepaard
- Regel het samen
- gezondheid
- Hello 24/7
- OOH
- slim
- Arthur Clement
- mantelzorg
- Dag van de Mantelzorg
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- YoungCapital lanceert campagne Boost Your Boomer
- Campagne Natuurhuisje voor derde jaar gecontinueerd
- Croma focust op TikTok om jongere generaties te bereiken
- Green Food Lab in zee met met Schuttelaar & Partners
- Teamleader publiceert editie 2 van Agency Life-magazine
- Drie vragen aan… Michiel Rijshouwer
Laatste Nieuws
- Odido lanceert campagne voor... 23-01-2025
- Ministerie OCW lanceert campagne... 23-01-2025
- Drie vragen aan... Gijsbregt Vijn23-01-2025
- Yuki en The Other Agency altijd... 23-01-2025
- Nieuw bureau exclusief voor de... 23-01-2025
- Croma focust op TikTok om jongere... 22-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day