SNS en Alfred ontwikkelen winterklaargesprek voor ondernemers

SNS en Alfred ontwikkelen winterklaargesprek voor ondernemers
  • Bureaus
  • 29 nov 2022 @ 10:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Voor veel ondernemers lijkt het een zware winter te worden: hoge inflatie, hoge energiekosten en weinig personeel. Daarom bedachten SNS en Alfred International het winterklaargesprek: een persoonlijk gesprek met een SNS groeicoach waarin ondernemers advies op maat krijgen.

Om het winterklaargesprek te lanceren, ontwikkelde Alfred een campagne die vanaf maandag 28 november 2022 te zien is in 1/1 dagbladadvertenties, digital out of home, radio, social advertising en online video. Daarnaast is de campagne ook zichtbaar in alle 206 SNS bankwinkels: ‘Is jouw bedrijf klaar voor de winter? Loop binnen voor een winterklaargesprek.’

Persoonlijk gesprek
‘We merken dat niet alleen consumenten, maar ook ondernemers wakker liggen’, zegt Maartje Bersi, Brand Manager van SNS. ‘Ze vragen zich oprecht af of hun bedrijf de winter door komt. Een persoonlijk gesprek is dan heel welkom. Met het winterklaargesprek willen we laten zien dat ondernemers gewoon kunnen binnenlopen om met een van onze mensen te praten over mogelijke oplossingen. Dit is geen probleem dat je even oplost met standaardtekstjes of een kant-en-klaarproduct, het gaat echt om maatwerk.’

Edward van de Ridder, Head of Strategy van Alfred, over de campagne: ‘Vorige maand hebben we met de wakkerliglijn laten zien dat we er zijn voor consumenten met geldzorgen. Het winterklaargesprek is daar een logisch vervolg op, omdat ook ondernemers zich zorgen maken. Bovendien vragen veel mensen in Nederland zich af of hun bakkertje of bloemist de winter wel gaat doorkomen. Daarom hebben we gekozen voor een campagne die ondernemers én het brede publiek bereikt. Zo willen we laten zien dat SNS ‘Eerst de mens dan het geld’ ook echt waarmaakt.’

Credits:
Verantwoordelijk bij SNS: Peggy Kaal, Maartje Bersi, Marnix Vriend, Miranda van Damme
Brand strategy, brand idea & campaign: Alfred International en Freddy

 



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken