SNS en Alfred ontwikkelen winterklaargesprek voor ondernemers

- Bureaus
- 29 nov 2022 @ 10:30
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 29 nov 2022 @ 10:30
- Michiel van Zaane
Voor veel ondernemers lijkt het een zware winter te worden: hoge inflatie, hoge energiekosten en weinig personeel. Daarom bedachten SNS en Alfred International het winterklaargesprek: een persoonlijk gesprek met een SNS groeicoach waarin ondernemers advies op maat krijgen.
Om het winterklaargesprek te lanceren, ontwikkelde Alfred een campagne die vanaf maandag 28 november 2022 te zien is in 1/1 dagbladadvertenties, digital out of home, radio, social advertising en online video. Daarnaast is de campagne ook zichtbaar in alle 206 SNS bankwinkels: ‘Is jouw bedrijf klaar voor de winter? Loop binnen voor een winterklaargesprek.’
Persoonlijk gesprek
‘We merken dat niet alleen consumenten, maar ook ondernemers wakker liggen’, zegt Maartje Bersi, Brand Manager van SNS. ‘Ze vragen zich oprecht af of hun bedrijf de winter door komt. Een persoonlijk gesprek is dan heel welkom. Met het winterklaargesprek willen we laten zien dat ondernemers gewoon kunnen binnenlopen om met een van onze mensen te praten over mogelijke oplossingen. Dit is geen probleem dat je even oplost met standaardtekstjes of een kant-en-klaarproduct, het gaat echt om maatwerk.’
Edward van de Ridder, Head of Strategy van Alfred, over de campagne: ‘Vorige maand hebben we met de wakkerliglijn laten zien dat we er zijn voor consumenten met geldzorgen. Het winterklaargesprek is daar een logisch vervolg op, omdat ook ondernemers zich zorgen maken. Bovendien vragen veel mensen in Nederland zich af of hun bakkertje of bloemist de winter wel gaat doorkomen. Daarom hebben we gekozen voor een campagne die ondernemers én het brede publiek bereikt. Zo willen we laten zien dat SNS ‘Eerst de mens dan het geld’ ook echt waarmaakt.’
Credits:
Verantwoordelijk bij SNS: Peggy Kaal, Maartje Bersi, Marnix Vriend, Miranda van Damme
Brand strategy, brand idea & campaign: Alfred International en Freddy
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy Horizon
- Singer-songrapper Snelle in nieuwe campagne Milka
- [column] Brand fiction: authenticiteit of entertainment?
- Marlon von Franquemont en Reinier Demeijer-Gorissen naar Fitzroy
- Trendrapport: duurzaam, technologie en diversiteit
- Nieuwe campagne Ziggo stelt technologie centraal
Laatste Nieuws
- Nieuwe brandingtak Sprints & Sneakers03-02-2023
- Barbera Wolfensberger missieleider... 03-02-2023
- Esprix deadline verlengd tot 23... 03-02-2023
- NL Film versterkt met Anne de Clercq... 03-02-2023
- Effies zoeken juryleden met lef en... 03-02-2023
- Denis Ghys Chief Strategy Officer... 02-02-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day