Avans+ kiest voor digitale campagne met Dept als partner

Avans+ kiest voor digitale campagne met Dept als partner
  • Bureaus
  • 2 dec 2022 @ 08:12
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Aanbieder van postbachelor- en masteropleidingen Avans+ wil een grotere naamsbekendheid in Nederland. Samen met Dept is de onderwijsinstelling een 100% digitale campagne gestart.

Waar de marketingdoelstellingen eerder waren gefocust op performance, is er nu samen met de organisatie gekeken naar het verhaal van Avans+, om vervolgens een campagneplan voor langetermijngroei uit te werken. De eerder gemaakte merkpositionering van Studio Dumbar/Dept is omgezet naar een mediastrategie inclusief campagneconcept door het digital marketing-team, waarna het creatieve team samen met productiepartner Big Shots de productie op zich nam. Dit resulteerde in een volledig digitale campagne met veel video- en audio-ads en beelden voor LinkedIn, Facebook, Instagram en DOOH.

Anneloes van Vugt, head of content bij Dept: ‘We hebben aan de hand van analyses samen met Avans+ hun unieke propositie bepaald. Avans+ past als opleiding goed bij een specifiek type mens. Ze zijn de beste match voor professionals die een intrinsieke motivatie hebben om meer uit zichzelf en hun organisatie te halen. De huidige deelnemers zijn het levende bewijs van deze claim. Zij staan dan ook centraal in deze campagne. Zo hopen we mensen aan te spreken die zichzelf in hen herkennen. Door deze aanpak konden we heel gericht aan de slag en zien we nu al een vergroot bereik en engagement via de gebruikte kanalen.’

‘Het bijzondere aan deze campagne is dat we echt van begin tot eind een partnership zijn aangegaan om onze unieke propositie scherp te krijgen en deze onder de aandacht te krijgen bij de juiste doelgroep. Deze campagne is het resultaat van een sterke samenwerking en een gezamenlijke focus op langetermijnresultaten, zoals we dat ook al jaren voor onze deelnemers hebben,’ zegt Lisa van Gastel, marketeer bij Avans+.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken