Dior en 180 scoren goud met WhatsApp campagne
- Bureaus
- 9 dec 2022 @ 08:41
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 dec 2022 @ 08:41
- Michiel van Zaane
Dior’s campagne met Kpop icoon Jisoo van BLɅϽKPIИK werd deze week beloond met goud op de Grand Prix Stratégies du Luxe in Parijs. De activatie gaf fans toegang tot gepersonaliseerde en exclusieve inhoud via Whatsapp.
Samen met brand ambassadeur en Kpop icoon Jisoo van BLɅϽKPIИK, gaf Dior hun 10.6 miljoen Instagram volgers vier dagen lang toegang tot exclusieve content en individuele conversaties met het wereldberoemde Kpop icoon. Volgens Diro is dit de eerste keer dat een merk WhatsApp gebruikt voor 1 op 1 gesprekken tussen een merkambassadeur en publiek, om de lancering van de nieuwe DIOR Addict glans lippenstift te promoten.
Dior en de gespecialiseerde luxury unit van creatief bureau 180, 180 Luxe, werkten hiervoor samen met communicatieplatform Infobip om deze persoonlijke klantenbinding waar te maken.
Volgers van @Diorbeauty werden door Kpop icoon Jisoo via een Instagram story aangemoedigd om mee te doen aan haar 'speciale WhatsApp-groep'. Door lid te worden kreeg je gepersonaliseerde inhoud. de inhoud werd bepaald door de leden. Van een kijkje achter de schermen in Jisoo's leven als Diro-ambassadeur tot links die toegang gaven tot het nieuwe Diro Instagram-filter of de nieuwe Diro Addict gloss.
Via de ‘WhatsApp Business Solution’ van Infobip, die wordt gebruikt om de campagne te beheren, kon DIOR voor Jisoo een reeks aan geautomatiseerde interacties en trajecten creëren met behulp van chatbots. Op deze manier blijven gebruikers geïnteresseerd in de gepersonaliseerde WhatsApp berichten met Jisoo, door middel van foto's, video's, bestanden, weblinks, audiobestanden en bepaalde opties die ze kunnen aanklikken.
'Deze activatie bewijst de kracht van fandom en het écht begrijpen van hun passie', aldus Laurent Francois, Managing Partner van 180 Social en 180 Luxe. 'We hebben samen met Infobip nieuwe manieren ontdekt via WhatsApp om een duurzame klantenbinding op te bouwen tussen merk en publiek. We zijn trots op onze gouden overwinning van de Grand Prix Stratégies du Luxe in Parijs. Dit benadrukt het belang van grensverleggend werk van 180 in de Luxe wereld, en dit is een mooie erkenning.'
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing