iO helpt Leolux met aantrekken jonger doelpubliek

- Bureaus
- 5 dec 2022 @ 15:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 5 dec 2022 @ 15:00
- Michiel van Zaane
Nederlands familiebedrijf Leolux, fabrikant van designmeubelen, heeft een nieuwe website gelanceerd in samenwerking met end-to-end agency iO. De grootste uitdaging voor iO: een gebruikerservaring creëren die een jonger doelpubliek aantrekt zonder de huidige kopers van Leolux te verliezen.
Het was belangrijk dat de merkervaring van Leolux ook online doorvertaald wordt naar een aantrekkelijke website. Voor die website hielp iO niet alleen met development, visuele identiteit, SEO, en UX/UI design. Ook bij de bepaling van de nieuwe doelgroep stond het end-to-end agency Leolux bij.
De samenwerking tussen iO en Leolux is niet nieuw. De meubelbouwer rekende in 2021 al op de digitale expertise van iO voor de website van dochterbedrijf Pode. Leolux kiest er voor om ook de site van het moederbedrijf door iO onder handen te laten nemen.
‘Leolux heeft dit jaar op diverse vlakken een volgende stap gezet in het optimaliseren van de merkidentiteit. Het creëren van een nieuwe high-end digitale merkbeleving die perfect matcht met ons merk is een taak die we vol vertrouwen bij iO hebben neergelegd. Na de eerdere ervaring — de lancering van de nieuwe Pode website — is het hele proces wederom heel soepel verlopen. De wensen op het gebied van kwaliteit en techniek lagen hoog maar iO heeft deze boven verwachting geleverd. Wat de toekomst van Leolux ook gaat brengen, met iO gaan we deze met veel vertrouwen tegemoet’ zegt Harold Lunenburg, Senior Online Marketeer bij Leolux Furniture Group.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy Horizon
- Singer-songrapper Snelle in nieuwe campagne Milka
- [column] Brand fiction: authenticiteit of entertainment?
- Marlon von Franquemont en Reinier Demeijer-Gorissen naar Fitzroy
- Cases vanuit een abonnementsmodel zijn voor ons heel interessant
- Popcorn Stories ontwikkelt jongerencampagne voor 113...
Laatste Nieuws
- Effies zoeken juryleden met lef en... 03-02-2023
- Denis Ghys Chief Strategy Officer... 02-02-2023
- MOA verder als Data & Insights Network02-02-2023
- Vodafone gaat voor langer leven (van... 02-02-2023
- Unox: Er valt nog zoveel te schaatsen02-02-2023
- Maaike Preuninger en Jasper Boon in... 01-02-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day