Zink nieuwe MD en Van der Helm Head of Account bij TBWA\ Neboko

Zink nieuwe MD en Van der Helm Head of Account bij TBWA\ Neboko
  • Bureaus
  • 15 dec 2022 @ 11:18
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieFoodMarketing

Per 2023 wordt Anouk Zink de nieuwe Managing Director van het Amsterdamse creatieve bureau TBWA\Neboko. Anouk werkt sinds 2020 bij TBWA in de rol van Business Director voor o.a. T-Mobile, Tele2 en Ben. Thomas van der Helm promoveert tot Head of Account.

Zink begon haar carrière bij FHV/BBDO, dat zij na 11 jaar verliet om bij N=5 uiteindelijk als Managing Director aan de slag te gaan. Na tien jaar stapte ze over naar WPP waar zij het Vodafone/Ziggo-account integraal runde voor de groep, van data tot strategie, van creatie tot media. Met klanten als Telfort en KPN won ze verschillende nationale en internationale prijzen, waaronder een Cannes Lions Grand Prix in 2018. 

'Anouk kan als geen ander elke business uitdaging en best-in-class creativiteit met elkaar verbinden', reageert Rik Ledder, CEO TBWA\Neboko: 'Met Anouk hadden we al één van de beste accountvrouwen van Nederland in huis. Ik ben dan ook ontzettend blij dat zij nu onze nieuwe Managing Director is.'

Zink: 'Ik geloof in de kracht van TBWA\Neboko omdat wij via disruptieve merkplatforms de brand experience in de volle breedte kunnen orkestreren. Zo kunnen we de business van onze klanten écht laten groeien.'

Ledder: 'Samen met Darre van Dijk (de Chief Creative Officer, red.), Natalie Gruis (Chief Strategy Officer), Brian Swords (Chief Client Officer) en Geoff Coyle (Managing Director International) hebben we nu een mooie groep van sterke creatieve, zakelijke en vooral menselijke leiders in onze directie.'

Tegelijk met Anouk is Thomas van der Helm gepromoveerd tot Head of Account. Van der Helm (op de foto rechts) werkt al sinds 2015 bij TBWA inclusief een korte uitstap naar DDB. Hij is nauw betrokken geweest bij de pitches op Nederlandse Spoorwegen, T-Mobile en Philips.
(PvWK, foto: TBWA\)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken