AkzoNobel kiest Ogilvy voor EMEA

AkzoNobel kiest Ogilvy voor EMEA
  • Bureaus
  • 24 jan 2023 @ 14:57
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

AkzoNobel heeft Ogilvy gekozen voor hun communicatie in meerdere EMEA-landen. AkzoNobel is een wereldwijd coatingsmerk met een divers aanbod, waaronder Dulux, Flexa en Sikkens.

Ogilvy wint de pitch met een geïntegreerd team vanuit hun wereldwijde netwerk waaronder Spanje, Polen, Zuid-Afrika, het Verenigd Koninkrijk en Nederland. Ogilvy Nederland is de regionale hub om de campagnes voor EMEA te managen. Jai Kotecha, chief executive officer, Ogilvy Nederland: ‘Dit jaar zal het eerste werk te zien zijn, waaronder een pan-Europese campagne ontwikkeld door Ogilvy Nederland en een campagne voor de Dulux premium Heritage range ontwikkeld door Ogilvy UK. De werkzaamheden voor AkzoNobel startte in december 2022.’

‘We zijn blij Ogilvy als ons netwerkbureau aan te stellen,’ zegt Kim Potters, director commercial marketing EMEA, AkzoNobel decorative coatings. ‘Tijdens het proces hebben ze niet alleen laten zien hoe creatief ze zijn, maar ook hoe goed hun werkwijze in EMEA bij ons past. We kijken ernaar uit om met Ogilvy te werken aan ons consumentenportfolio.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken