Dentsu wint Zalando mediapitch
- Bureaus
- 10 jan 2023 @ 10:46
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 10 jan 2023 @ 10:46
- Sjaak Hoogkamer
Zalando heeft Dentsu gekozen als mediabureau, zowel voor de Belgische als de Nederlandse markt. De beslissing volgt na een pitch gericht op het samenbrengen van alle media bij één mediabureau.
Dit stelt Zalando in staat om sneller op wereldwijde schaal één strategie en campagnecontinuïteit te hanteren, aldus dentsu.
Het was de wereldwijde schaal van dentsu en de mogelijkheid om het bereik te vergroten via het dentsu-netwerk wat Zalando in eerste instantie volgens het bureau aansprak. Laurent Massart, Client Partner bij dentsu Benelux: ‘Het waren uiteindelijk vooral onze inzichten, strategie en passie die de doorslag gaven.’
Volgens Massart is Zalando een pionier in fashion e-commerce en ‘een prachtig wereldwijd merk met hoge ambities voor de toekomst.’ Hij voegt daaraan toe: ‘Voor dentsu was het noodzakelijk om de meest innovatieve, relevante en impactvolle verhalen te bouwen op het raakvlak van branding en performance. Dankzij ons inzicht in het (winkel)gedrag van de consument slaagden we erin te laten zien hoe we de juiste doelgroepen meer kunnen aanspreken, diepere emotionele banden kunnen creëren en hun winkelgedrag kunnen beïnvloeden.’
Ralph Rijks, VP Regional Marketing bij Zalando: ‘Voor ons staan onze klanten centraal bij alles wat we doen. We willen meer zijn dan alleen een platform zijn waar je de laatste mode en lifestyle koopt. Het dentsu team heeft onze ambitie, om een plaats van inspiratie en betrokkenheid voor ons publiek te zijn, uitstekend begrepen. We kijken ernaar uit om samen te werken aan het creëren van diepere emotionele banden tussen ons merk en onze klanten.’
Vanaf januari 2023 zal dentsu verantwoordelijk zijn voor alle traditionele above the line mediaplanning en buying in de 25 markten waarin Zalando actief is, waaronder: Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Zweden, Italië, Polen en Spanje.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing