Popcorn Stories ontwikkelt jongerencampagne voor 113 Zelfmoordpreventie

- Bureaus
- 20 jan 2023 @ 10:49
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 20 jan 2023 @ 10:49
- Michiel van Zaane
Met de campagne ‘Ik ben er nog’ vraagt de stichting 113 Zelfmoordpreventie aandacht voor het belang van praten met jongeren over gedachten aan zelfdoding. Op dit gesprek rust nog altijd een taboe. Toch kan praten enorm opluchten en soms zelfs levens redden.
Uit onderzoek blijkt dat ruim 1 op de 5 jongeren wel eens aan zelfdoding heeft gedacht. Dat zijn zo'n 5 jongeren in een gemiddelde schoolklas van 25 leerlingen. Elke dag belanden 10 jongeren op de afdeling Spoedeisende Hulp na een poging tot zelfdoding. De cijfers geven een beeld van ernstige gevallen dus dagelijks worden nog veel meer pogingen gedaan. In 2021 pleegden 56 jongeren tot 20 jaar en 237 jongeren tussen de 20 en 30 jaar zelfmoord. Dat zijn gemiddeld 5 jongeren per week.
Praten redde mijn leven
In de campagne staan drie jongeren centraal die zelf een poging tot zelfdoding hebben gedaan toen zij jonger waren. Jonneke, Jamie en Joost delen hun aangrijpende verhaal. ‘Eén december 2016 wilde ik er een einde aan maken. Maar ik ben er nog’ zijn de woorden van Jonneke in de campagne video. ‘Praten redde mijn leven’ is de unanieme boodschap van deze jongeren.
Online training
De campagne verwijst naar de in september gelanceerde ‘VraagMaar Online Training’ over suïcidepreventie bij jongeren. De gratis training van 113 Zelfmoordpreventie biedt inzicht in hoe suïcidale gedachten bij jongeren ontstaan, hoe je het gesprek kunt aangaan en welke rol je kunt spelen in het vinden van de juiste hulp. De training is gratis te volgen voor mensen van 18 jaar en ouder: van professionals tot naasten. Meer informatie lees je op de site van 113 Zelfmoordpreventie.
De campagne ‘Ik ben er nog’ loopt vanaf 19 januari tot eind maart en wordt verspreid via Instagram, LinkedIn, YouTube, Facebook en NPO Start. De campagne is ontwikkeld door het Amsterdamse bureau Popcorn Stories.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy Horizon
- Singer-songrapper Snelle in nieuwe campagne Milka
- [column] Brand fiction: authenticiteit of entertainment?
- Stayokay lanceert nieuwe merkcampagne: ‘Stay meer dan okay’
- Cases vanuit een abonnementsmodel zijn voor ons heel interessant
- Marlon von Franquemont en Reinier Demeijer-Gorissen naar Fitzroy
Laatste Nieuws
- Denis Ghys Chief Strategy Officer... 02-02-2023
- MOA verder als Data & Insights Network02-02-2023
- Vodafone gaat voor langer leven (van... 02-02-2023
- Unox: Er valt nog zoveel te schaatsen02-02-2023
- Maaike Preuninger en Jasper Boon in... 01-02-2023
- Dept breidt uit met Adobe-specialist... 01-02-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day