Publicis Groupe zoekt web 3.0 talent via metaverse

Publicis Groupe zoekt web 3.0 talent via metaverse
  • Bureaus
  • 25 jan 2023 @ 07:49
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Ergens in de metaverse staat een gigantische rode telefoon. Wie de telefoon opneemt, maakt kans op een baan in de échte wereld. Een nieuwe manier om web 3.0 talent te werven. ‘Het talent dat vorm zal geven aan de metaverse, zit er al in’, volgens Eduardo Marques, CCO van Publicis Groupe Benelux.

De metaverse bestaat al meer dan 20 jaar in de game-industrie, maar vandaag is het een playground voor een nieuwe generatie creatief talent. Een wereld waarin onze digitale en fysieke levens beginnen samen te smelten, volgens Publicis. En de perfecte plek om talent te vinden dat de metaverse begrijpt. Door verouderde technologie te gebruiken - een ouderwetse draaitelefoon - Publicis Groupe een nieuwe generatie te verleiden om heel even de virtuele wereld te verlaten en hun talent te laten zien in de echte wereld.     

Volgens Jocelyne Pieterse, Head of Talent Acquisition van Publicis Groupe Nederland, is het de verantwoordelijkheid van marketeers en agencies om onder de aandacht te komen bij nieuw talent. De metaverse is geen uitzondering: ‘Merken en agencies spelen een vitale rol in de overgang van de  echte naar de virtuele wereld, maar alleen als ze begrijpen wat mensen daar beweegt. De Metaphone is een brug tussen die werelden en een gedurfde nieuwe manier om creatief talent te benaderen, dat niet alleen de metaverse begrijpt, maar ons ook kan helpen deze te bouwen. Het enige wat ze hoeven te doen, is de Metaphone oppakken.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken