RIVM en Roorda starten campagne voor jongeren over HPV vaccinatie

RIVM en Roorda starten campagne voor jongeren over HPV vaccinatie
  • Bureaus
  • 19 jan 2023 @ 10:45
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In de week van 16 januari ’23 is een voorlichtingscampagne gestart om jongvolwassenen een geïnformeerde keuze over de HPV-vaccinatie te laten maken. Roorda Reclamebureau ontwikkelde de campagne waarin een HPV-kennisquiz centraal staat.

De vaccinatie beschermt tegen deze zes soorten kanker en werd in 2022 voor het eerst behalve aan meisjes ook aan jongens aangeboden. HPV kan kanker in de mond- en keelholte, bij de penis, anus, vagina, schaamlippen en baarmoederhals veroorzaken.

Nauwelijks bekend met HPV
Jongvolwassenen zijn niet of nauwelijks bekend met HPV en de grote kans op besmetting met het virus. Een op de vijf noemt de kans op een HPV-besmetting waarschijnlijk, terwijl vier op de vijf daadwerkelijk besmet raakt.

Deze zomer ging het RIVM met hen in gesprek om te ontdekken aan welke informatiebehoefte is en via welke kanalen deze het beste kan worden verspreid. De uitkomst: een neutrale en luchtige boodschap op plekken waar jongvolwassenen toch al komen.

Credits:
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Stephanie Teelen (RIVM)
Creatie: Sebastiaan Witteveen, Tom Klaver, Joeri Jansen
Strategie: Nina Meijer
Account: Judit de Graaff, Lieke Joosten, Tessel van der Zwet
Regisseur: Bram Koopman
Producer: Guido Elenbaas (Bruut Amsterdam)|
DOP: Freek Zonderland (Bruut Amsterdam)        
Edit: Sem Laming (Bruut Amsterdam)
Grading: Freek Zonderland
Soundmix: Mari Koning (Soundrights)
Fotografie: Robin de Puy
Media: Initiative



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken