GVB kiest voor O-bureau

- Bureaus
- 7 feb 2023 @ 14:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 feb 2023 @ 14:00
- Michiel van Zaane
Na een aanbestedingsprocedure heeft GVB gekozen voor O-bureau, dat de komende jaren voor GVB gaat werken als het strategische reclamebureau.
De aanbesteding werd in het derde kwartaal van 2022 uitgeschreven door GVB en kende verschillende rondes. Uiteindelijk kwam O-bureau na vier rondes als beste uit de bus. Een belangrijk onderdeel van de aanbesteding was het ontwikkelen van een nieuw visueel communicatieconcept waarmee de identiteit van GVB in woord en beeld tot uiting komt.
Rianne Engels, directeur van O-bureau: ‘GVB is natuurlijk een prachtige opdrachtgever, dus we zijn er trots op dat we deze stevige bureaucompetitie hebben gewonnen. O-bureau heeft uiteenlopende ervaring op het gebied van het OV in Nederland, dit is een onderwerp dat ons als maatschappelijk betrokken communicatiebureau goed ligt. En daarbij: GVB is een sociaal bedrijf, met zeer betrokken medewerkers en dat merk je aan alles. Het is een van de iconen van Amsterdam met een historie van meer dan 120 jaar. Overigens ook heel mooi om te melden: van één van onze mededingers tijdens deze aanbesteding kregen we binnen een uur na de bekendmaking een felicitatie in de mail. Heel sportief natuurlijk!’
Gera van het Bolscher, GVB: ‘We waren op zoek naar een bureau dat ons de komende jaren op een breed terrein strategisch kan adviseren op communicatiegebied. Naast de juiste ervaring en een goede visie op communicatie, zochten we ook een bureau dat bij ons past als organisatie. Er staan ons stevige uitdagingen te wachten de komende jaren, dus de handen moeten echt uit de mouwen. Voor GVB is de inzet van communicatie een van de manieren om het aantal reizigers in het Amsterdamse OV weer te verhogen. In de coronaperiode zijn de aantallen, zoals overal in het OV in Nederland, teruggelopen en hoewel het aantal reizigers weer toeneemt, zijn de groeiambities stevig.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Agu lanceert internationale... 28-03-2023
- Vernieuwde merkidentiteit voor De... 28-03-2023
- Nieuwe voorjaarscampagne Hornbach... 27-03-2023
- Nieuwe klanten Zandbeek 24-03-2023
- Heineken lanceert eerste campagne... 24-03-2023
- Adidas presenteert The Ridiculous Run23-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day