Hightechbedrijf ASML zet spotlight op medewerkers
- Bureaus
- 8 feb 2023 @ 08:36
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 feb 2023 @ 08:36
- Michiel van Zaane
De eerste ASML-brandfilm ooit vertelt de verhalen van vier werknemers van verschillende afdelingen binnen ASML met uiteenlopende levenspaden. De film, gemaakt door creatief bureau Wolfstreet, heeft als doel om ASML voor een breder publiek te 'demystificeren'.
ASML is een Nederlands bedrijf dat machines voor de halfgeleiderindustrie produceert, in het bijzonder steppers en scanners, die worden gebruikt bij het maken van chips. ‘Wetend hoe essentieel de mensen achter deze technologie zijn, zijn we ons gaan verdiepen in verschillende verhalen van de ongeveer 38.000 medewerkers van ASML. Dit leverde ontroerende en dynamische verhalen op waar iedereen zich in kan herkennen - niet alleen de hardcore techneuten’, aldus Jort Wildschut, Creative Director bij Wolfstreet.
De film vertelt de verhalen van vier werknemers en hun persoonlijke beweegredenen om bij te willen dragen aan de ontwikkeling van de nieuwste technologie. Van Rakesh, een jonge man die zijn familie aan de andere kant van de wereld kan helpen, tot Janine en haar vriendin die genieten van een moment van rust. Van Gideon die met zijn werk bijdraagt aan het ontwikkelen van de nieuwste medische technologie, tot Ingrid wiens dyslectische dochter weer kan lezen en dat allemaal dankzij de technologieën die zij helpen te creëren.
‘Als we terugdenken aan de pandemie, hebben deze technologieën het mogelijk gemaakt om ons sociale en professionele levens voort te zetten. Levens zijn verbeterd dankzij onze technologie. Ook de levens van de familieleden van de werknemers van ASML. Dit is de drive van onze werknemers, het is hun doel om de toekomst te veranderen’, voegt Global Head of Brand, Thomas Marzano, toe.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing