Hightechbedrijf ASML zet spotlight op medewerkers

Hightechbedrijf ASML zet spotlight op medewerkers
  • Bureaus
  • 8 feb 2023 @ 08:36
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De eerste ASML-brandfilm ooit vertelt de verhalen van vier werknemers van verschillende afdelingen binnen ASML met uiteenlopende levenspaden. De film, gemaakt door creatief bureau Wolfstreet, heeft als doel om ASML voor een breder publiek te 'demystificeren'.

ASML is een Nederlands bedrijf dat machines voor de halfgeleiderindustrie produceert, in het bijzonder steppers en scanners, die worden gebruikt bij het maken van chips. ‘Wetend hoe essentieel de mensen achter deze technologie zijn, zijn we ons gaan verdiepen in verschillende verhalen van de ongeveer 38.000 medewerkers van ASML. Dit leverde ontroerende en dynamische verhalen op waar iedereen zich in kan herkennen - niet alleen de hardcore techneuten’, aldus Jort Wildschut, Creative Director bij Wolfstreet.

De film vertelt de verhalen van vier werknemers en hun persoonlijke beweegredenen om bij te willen dragen aan de ontwikkeling van de nieuwste technologie. Van Rakesh, een jonge man die zijn familie aan de andere kant van de wereld kan helpen, tot Janine en haar vriendin die genieten van een moment van rust. Van Gideon die met zijn werk bijdraagt aan het ontwikkelen van de nieuwste medische technologie, tot Ingrid wiens dyslectische dochter weer kan lezen en dat allemaal dankzij de technologieën die zij helpen te creëren.

‘Als we terugdenken aan de pandemie, hebben deze technologieën het mogelijk gemaakt om ons sociale en professionele levens voort te zetten. Levens zijn verbeterd dankzij onze technologie. Ook de levens van de familieleden van de werknemers van ASML. Dit is de drive van onze werknemers, het is hun doel om de toekomst te veranderen’, voegt Global Head of Brand, Thomas Marzano, toe.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken