TBWA\Neboko versterkt team met nieuwe groep creatieven

TBWA\Neboko versterkt team met nieuwe groep creatieven
  • Bureaus
  • 1 feb 2023 @ 07:53
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In het afgelopen jaar heeft het TBWA\Neboko haar creatieve team behoorlijk uitgebreid. Tijd voor een korte voorstelronde.

Tuomas Karvonen, verruilde zijn koude straten in Finland, na een aantal jaar bij TBWA\Helsinki, voor Amsterdam. Hij heeft daar werk gemaakt voor veel verschillende merken, maar volgens hem heeft hij zijn mooiste werk voor de Finse voetbalbond gemaakt. Dankzij deze campagne is Tuomas ook verkozen tot ‘European Best Young Creative of 2022’ door Art Directors Club Europe.

Ook nieuw in het land is Art Director Tracy Kintu, geboren in Uganda en opgegroeid in Zweden. Ze heeft in het verleden projecten gecreëerd zoals ‘The Local Flex’, waarbij lokale ondernemingen werden gepromoot in hun directe omgeving met als doel ze in de spotlights te zetten. Hiervoor gebruikte zij onder andere het inzicht dat lokale ondernemingen altijd voorkomen in de nieuwste muziekvideo’s en dat zij het altijd opnemen tegen de grote spelers.

Norman Groenewegen en Pepijn Spanjerberg zijn afkomstig van Amsterdamse agency Cheil. Zij hebben in hun tijd bij deze agency een behoorlijke waslijst aan prijzen weten te bemachtigen. Het duo is de trotse bedenker van de Samsung SmartSuit. Het werk won een gouden en bronzen Leeuw in Cannes 2018.

Schrijfster, performer en voice-actrice Cené Hale uit Texas (niet op de foto) kwam naar het kantoor van TBWA\Neboko om een voice-over op te nemen toen één van de Creative Directors haar vroeg naar haar schrijfwerk. Voor ze het wist zat ze midden in een sollicitatiegesprek en was ze niet veel later een Copywriter voor het bureau.

Creatief duo Oscar Flinterman en Tjeerd Buntsma hebben vier jaar samengewerkt bij code d’azur en daarvoor bij verschillende bureaus zoals Brandbase, JWT en Ogilvy. Op nationale en internationale klanten, van ABN Amro en Tele2 tot Polestar. Bij TBWA\Neboko gingen ze meteen de ING-pitch in waar ze nu de campagne voor aan het ontwikkelen zijn.

Simone Di Laus en James Andrews zijn overgewaaid van het andere Omnicom bureau ‘180 Amsterdam’. Zij hebben campagnes ontwikkeld als ‘Ha(u)te Cotoure voor Diesel waarbij ze mensen de online haatcomments die zij hadden gekregen op kleding lieten drukken in de strijd tegen online negativiteit. Ze zijn naar TBWA\Neboko gekomen om aan campagnes voor Adidas te werken.

Dit geldt ook voor het duo Nwabisa Tolom en Mica Batista. Nwabisa haalde met haar campagne ‘Original is Never Finished’ een aantal prijzen binnen. Nu heeft zij de kans om voor Adidas te schrijven. Batista ontwikkelde onder andere de campagne ‘Rescue Dogz’ waarbij honden in een Braziliaans asiel namen kregen van verkeerd gespelde hondenrassen en zo in de zoekopdrachten, van mensen die de namen verkeerd spelden, terecht kwamen. De actie zorgde ervoor dat alle honden op de website uiteindelijk werden geadopteerd.

Foto: Daniël Verschuuren. V.l.n.r.: Tjeerd Buntsma, Pepijn Spanjerberg, Simone Di Laus, Tracy Kintu, James Andrews, Mica Batista, Nwabisa Tolom, Tuomas Karvonen, Oscar Flinterman, Norman Groenewegen.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken