InSites Consulting verandert naam in Human8

InSites Consulting verandert naam in Human8
  • Bureaus
  • 14 mrt 2023 @ 14:27
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

InSites Consulting, het van origine Belgische bureau gespecialiseerd in consumenteninzichten en strategie, verandert van naam naar Human8. Naar eigen zeggen ‘een nieuw ‘human-driven’ consultancybureau dat merken met mensen en culturen verbindt, om positieve veranderingen teweeg te brengen.’

Human8 is naar eigen zeggen 'het resultaat van een 5-jaar acquisitiestrategie, die de succesfactoren van tien bedrijven in de sector combineert in een nieuw merk.' Dit vertaalt zich, aldus het bericht, ‘in een consultancyvisie en -strategie, in een nieuwe merkidentiteit, en in een gezamenlijk portfolio waarbij mensen centraal staan.’ Human8 is hoofdzakelijk aanwezig in de V.S., EMEA, maar ook in de APAC-regio, en bestaat uit een groep van inmiddels 900 mensen, verspreid over 23 vestigingen.

‘Als onderzoeksbureau geloven we natuurlijk in onderzoek en inzichten om sterke merken te bouwen, Human8 is dan ook gebaseerd op echte klanteninzichten. Deze rebranding hebben we niet licht opgevat, samen met onze medewerkers en klanten hebben we Human8 opgebouwd en samen zijn we nu geëvolueerd naar een nieuwe toekomst,’ aldus Anke Moerdyck (r. op foto boven), Head of Global Marketing, Human8.

‘Als Human8 brengen we een nieuw portfolio op de markt, bieden we een nieuwe merkbelofte aan klanten, en reiken we een nieuwe ambitie aan onze medewerkers,’ vervolgt Kristof De Wulf (l. op foto boven), CEO, Human8.

Deze nieuwe merkpositionering is volgens Moerdyck gebaseerd op het inzicht dat merken niet gewoon consumenten, maar mensen en hun levens beter willen begrijpen, in combinatie met een groeiende verwachting naar meer dan louter data en inzichten an sich. 'Merken willen interpretatie van die data en inzichten, waarbij ook opportuniteiten en visie wordt getoond hoe daar als merk mee aan de slag te gaan.'

Moerdyck: ‘De naam Human8 brengt verschillende betekenissen samen: ‘Human’ vertegenwoordigt uiteraard de ambitie van het bureau om mensen centraal te zetten in alles wat ze doen. Als symbool van volledigheid en oneindigheid geeft ‘8’ aan dat echt menselijk begrip pas tot stand komt door verschillende perspectieven te combineren en dit over een langere tijdspanne. Human8 kan ook als een werkwoord worden geïnterpreteerd (to ‘hu-man-ate’ of menselijk maken) en verwijst naar actiegerichtheid.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken