Campagne online broker IG met F1-tintje
- Bureaus
- 2 mei 2023 @ 10:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 2 mei 2023 @ 10:00
- Sjaak Hoogkamer
IG, een wereldwijd opererende online broker voor tradingdiensten, lanceert een 360°-campagne in Duitsland.
De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Dept en heeft ‘een razendsnel thema’ waarmee het tradingplatform de business ook in Nederland wil versnellen.
Een raceteam staat in de campagne symbool voor de ondersteuning die IG biedt aan traders tijdens hun enerverende reis. ‘Met IG’s aanbod van complexe financiële producten, was het essentieel om de campagneboodschap begrijpelijk en pakkend te maken. Racen was de perfecte metafoor om IG’s verhaal ook op een emotioneel niveau aan te laten slaan. Vooral voor digitale kanalen, waar de aandacht spanne kort is,’ aldus Rob Voortman, creative director bij Dept.
IG zet zich in de campagne neer ‘als het toegewijde team achter ambitieuze traders. Vandaar ook de merkboodschap trading with passion, die in alle assets op zowel social media, print en tv terugkomt. Dit centrale thema werd gekozen door intensief onderzoek onder traders, tijd door te brengen in hun communities en nauw samen te werken met de belangrijkste stakeholders bij IG.
‘We zijn superblij met deze menselijke benadering van ons merk. Hierdoor kunnen we ons echt onderscheiden in de traditionele financiële markt,’ zegt Ferhat Aslanoglu, head of
Credits:
Dept
Account: Oliver Soufan en Jessica Otero Ely
Project: Rozenel Bier
Strategie: Martin Wong en Lea Grissmer
Creatives: Christopher Groelle, Max Kurstjens en Tom Hamilton
Creative director: Rob Voortman
Designers: Dora Visky en Maximillian Goldin
Post-producers: Nikki Haighton
IG.com
Head of marketing Germany: Ferhat Aslanoglu
Head of marketing Europe: Marta Izquierdo
Marketing executive: Fara Wurster
Senior marketing executive: Max Grillmaier
Marketingcoördinator: Jennifer Bogar
Social media-expert: Catherine Krüger
Production Companies
Roos Brothers
Indochina Production
Mediapartners
Kerl & Cie
IG.com | campaign video from DEPT® on Vimeo.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Stichting Zaadbalkanker en Zespri: check je kiwi’s
- BridgeFund lanceert nieuwe MKB-campagne: ‘Voor je weet maar...
- Nationale-Nederlanden: een hardloper in ons allemaal
- Commercialreview Q1 2025: ING, Welkoop en Lidl grote winnaars
- Gall & Gall en Natwerk lanceren eerste gezamenlijke...
- Zeeman zoekt ondergoedmodellen die clubkas willen spekken
Laatste Nieuws
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe... 18-04-2025
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en... 17-04-2025
- Look-O-Look lanceert kleurrijke... 17-04-2025
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase17-04-2025
- Dr. Hauschka kiest Onze Kapel voor... 16-04-2025
- Contentcreatie zonder grenzen,... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management