Naming- en Verbal Identity-bureau Globrands sluit zich aan bij United Playgrounds

Naming- en Verbal Identity-bureau Globrands sluit zich aan bij United Playgrounds
  • Bureaus
  • 25 mei 2023 @ 14:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ZakelijkMarketingcommunicatie

Europese koploper in naming en verbal branding, Globrands, sluit zich aan bij United Playgrounds. Samen met LiveWall, Wave, 100%Email en Verve dragen zij bij aan het realiseren van de internationale ambities van de nieuwe groep.

Al 40 jaar adviseert Globrands bij de zoektocht naar een sterke merknaam. Van start-up tot corporate en van Amsterdam tot San Francisco: het bureau creëerde merken als Senseo, Thalys, Essent, Stellantis Groep, Actimel, Nouryon, Intel Optane, Geldmaat, DigiD en vele andere grootse merken.

Als voorzitter en co-founder van het Global Naming Netwerk in veertien landen, behoudt Globrands haar eigen naam en onafhankelijke positie in de markt. De expertise van United Playgrounds dient als toevoeging aan hun veelzijdigheid. Grote rebranding projecten zijn zo uit te breiden met diensten als identiteit, marketing, design en tech.

United Playgrounds lanceerde onlangs een nieuwe, internationale propositie 'Playground for the remarkable'. Samen met de beste bureaus per segment focust zij zich op internationale, scroll-stoppende en moderne merken. In lijn met de nieuwe strategie zal United Playgrounds dit jaar de eerste stappen naar het buitenland zetten. Met Globrands als nieuwste toevoeging, versterkt de groep haar expertise op het gebied van strategie, naming en verbal branding. 

Mike Dijkstra (Oprichter en CEO Globrands): ‘Globrands is marktleider op vlak van naamgeving en verbal branding. Door de aansluiting bij United Playgrounds wordt onze reikwijdte vergroot, terwijl wij hen helpen hun aanbod nog vollediger te maken. Binnen de grote branding-trajecten van de groep en de impact daarvan mag immers niets aan het toeval worden overgelaten.’

Diederik Breijer (founder en CEO United Playgrounds): ‘Met Globrands halen we de absolute top qua brand naming in huis. In een wereld waar dynamische merken constant op zoek zijn naar hun essentie en unieke plek, is een skill set die aan de basis staat van (nieuwe) merken, merkportfolio management en positionering gewild. Globrands heeft als geen ander bewezen dit tot in de puntjes te beheersen en is niet voor niets al vele jaren de veelgevraagd adviseur voor velen in de markt. Door samen te gaan, kunnen we meer diepte geven aan onze diensten en onze groei versnellen.’
(PvWK)

Over Globrands
'Globrands is al 40 jaar gespecialiseerd in naamgeving en verbal branding. Elk woord heeft een waarde die zo goed mogelijk benut moet worden, met naamgeving als belangrijk onderdeel daarvan. Door alle randvoorwaarden waaraan naamgeving moet voldoen,  (merkenrechtelijke en domeinnaam beschikbaarheid, internationale en cultuur-neutrale naamgeving, aansluiting bij de positionering en de doelgroep) groeit de noodzaak van professionele expertise. Dat maakt Globrands tot adviseur en partner van grote corporaties als Intel, Microsoft, Danone en Stahl tot kleine lokale startups met grote ambities. Door het Global Naming Network, met kantoren van Shanghai en Seoul tot Genève en Parijs, worden wereldwijde klanten met veertien bureaus vanuit hun eigen land en taal bediend.'

(bron: Globrands)

Over United Playgrounds
'United Playgrounds is een digital marketing group, opgericht in 2022. De groep positioneert zich als een ‘Playground for the remarkable’, met een cultuur die gefocust is op kwaliteit, ondernemerschap en onderlinge samenwerking. United Playgrounds bedenkt, ontwerpt en bouwt hoogwaardige digitale merkproducten en marketingservices, met een focus op design, development, content en data-gedreven marketingcampagnes. Groepsklanten zijn o.a. Red Bull, T-Mobile, Spotify, Mollie, Miro, Holland & Barrett, Unicef, Just Eat Takeaway, ABN Amro, Carré en Coca-Cola. Meer informatie over United Playgrounds is te vinden op www.unitedplaygrounds.nl.'

(bron: United Playgrounds)

Over Standard Investment
'Standard Investment is van origine een Nederlandse investeringsmaatschappij opgericht in 2004. De focus ligt op hands-on investeringen in Noord-West Europa. Met kantoren in Amsterdam, Brussel, Stockholm en Kopenhagen opereren ze vanuit de filosofie dat directe betrokkenheid bij de portfolio bedrijven het beste resultaat oplevert. Met een team van 22 professionals beheert Standard Investment achttien bedrijven, hoofdkantoren in vier verschillende landen, meer dan 5.000 medewerkers en een gecombineerde omzet van meer dan €1 miljard. Standard Investment is onder andere eigenaar van Riedel, Aweta, The Future Group, Sparck Technologies en Burger King Nederland. Meer informatie over Standard Investment is te vinden op www.standard.nl.'

(bron: Stardard Investment)

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken