DDB Amsterdam maakt nieuwe merkcampagne voor Toyota Nederland

DDB Amsterdam maakt nieuwe merkcampagne voor Toyota Nederland
  • Bureaus
  • 6 jun 2023 @ 11:09
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In de nieuwe lokale campagne van DDB Amsterdam voor Toyota staat één hoofdpersoon centraal: een super behulpzame en goedbedoelende vader. Daarmee wil het automerk een ‘menselijker en socialer gezicht’ laten zien.

In de eerste film ziet de kijker hoe hij naar het ziekenhuis rijdt en helpt bij de bevalling. Luuk Maes, Head Marketing Communication: ‘Ik geloof in consistente, lokale merkenbouw in combinatie met slimme performance marketing. We hebben de afgelopen jaren al hele grote stappen gemaakt. Nu lanceren we samen met DDB Amsterdam één sympathiek karakter en merkthema als consistente ‘paraplu’ voor de komende jaren.’

Volgens onderzoek van Validators is het nieuwe karakter een gouden greep. De campagne is memorabel, scoort zeer hoog op emotie en spontane merkherinnering, volgens het onderzoek.

Credits:
Opdrachtgever Toyota Nederland: Luuk Maes, John de Wit, Stefan Kleinrouweler, Kevin Adams, Martijn van de Ven
Strategie en creatie: DDB Amsterdam
Regie en filmproductie: Pink Rabbit, Ismael ten Heuvel x Rogier Hesp
Edit: MRTN
Post productie: Crabsalad
Muziek: MassiveMusic
Sound: Public Audio



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken