DDB Amsterdam maakt nieuwe merkcampagne voor Toyota Nederland

- Bureaus
- 6 jun 2023 @ 11:09
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 jun 2023 @ 11:09
- Michiel van Zaane
In de nieuwe lokale campagne van DDB Amsterdam voor Toyota staat één hoofdpersoon centraal: een super behulpzame en goedbedoelende vader. Daarmee wil het automerk een ‘menselijker en socialer gezicht’ laten zien.
In de eerste film ziet de kijker hoe hij naar het ziekenhuis rijdt en helpt bij de bevalling. Luuk Maes, Head Marketing Communication: ‘Ik geloof in consistente, lokale merkenbouw in combinatie met slimme performance marketing. We hebben de afgelopen jaren al hele grote stappen gemaakt. Nu lanceren we samen met DDB Amsterdam één sympathiek karakter en merkthema als consistente ‘paraplu’ voor de komende jaren.’
Volgens onderzoek van Validators is het nieuwe karakter een gouden greep. De campagne is memorabel, scoort zeer hoog op emotie en spontane merkherinnering, volgens het onderzoek.
Credits:
Opdrachtgever Toyota Nederland: Luuk Maes, John de Wit, Stefan Kleinrouweler, Kevin Adams, Martijn van de Ven
Strategie en creatie: DDB Amsterdam
Regie en filmproductie: Pink Rabbit, Ismael ten Heuvel x Rogier Hesp
Edit: MRTN
Post productie: Crabsalad
Muziek: MassiveMusic
Sound: Public Audio
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Snoepmerkmaker Perfetti Van Melle... 29-09-2023
- Edelman benoemt Andrew Foote als GM... 29-09-2023
- Koken in een Whirlpool vaatwasser29-09-2023
- Dawn gaat verder onder de naam... 29-09-2023
- Pinguïnpad vraagt aandacht voor... 28-09-2023
- Strategische denkers (13): Mijn... 28-09-2023
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing