Lancering Sustainable Brandwagon onderweg naar Cannes
- Bureaus
- 15 jun 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CannesMVO
- 15 jun 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Het idee achter Sustainable Brandwagon is om een platform te creëren waar duurzame merken kunnen samenwerken met getalenteerde professionals die zich inzetten voor milieuvriendelijke oplossingen. Men werkt hieraan onderweg in de trein.
Al eerder kwam een alternatieve route -in plaats van met het vliegtuig- aan het licht op MarketingTribune. Nu krijgt dat een uitwerking.
Ramin Bahari (creative director bij bureau Dept), Sharon Goldstoff (freelance senior creative) en Jorrit Horstman (freelance strateeg) hebben besloten om in 2023 hun vliegreis te vervangen door een milieuvriendelijkere optie: de trein. Tijdens de ruim tien uur durende reis naar het festival zullen ze de reistijd doneren aan duurzame merken in de vorm van een 'brand accelerator'. Het plantaardige Karma Kebab is het eerste merk dat aan boord is. Daarnaast is er nog ruimte voor twee andere duurzame merken waarover het trio gaat brainstormen en nieuwe merkoplossingen wil bedenken. Het idee achter Sustainable Brandwagon is om een platform te creëren waar duurzame merken kunnen samenwerken met getalenteerde professionals die zich inzetten voor milieuvriendelijke oplossingen.
Ramin Bahari, Creative Director Dept, over het initiatief Sustainable Brandwagon: 'We zien dat er steeds meer ondernemers met prachtige duurzame alternatieven komen voor onze dagelijkse producten. Wij vinden dat ze wel een extra zetje voorwaarts kunnen gebruiken. Vandaar de “brand accelerator”.'
Sharon Goldstoff, freelance senior creative, legt uit: 'De tien uur durende reis zal veel mensen nog afschrikken, maar wij zagen juist een kans om deze extra tijd in te zetten om andere marketing professionals te inspireren om duurzaamheid een extra zet te geven.'
Jorrit Horstman, freelance strateeg: 'We hebben een lijst opgesteld met dingen die we belangrijk vinden aan de merken die we dit in de Sustainable Brandwagon willen meenemen:
- Een duurzame supply-chain
- Duurzame verpakking
- Alternatief voor vaak gekochte niet-duurzame consumentengoederen
- B Corp certificering.'
Om de juiste merken te selecteren heeft Sustainable Brandwagon de samenwerking opgezocht met B Lab Benelux. Dat reageerde enthousiast op het initiatief. Charlotte Smit, Communications Lead B Lab Benelux: 'Samen met Sustainable Brandwagon hebben we een zorgvuldig samengestelde lijst van bedrijven met een B Corp certificering opgesteld die voor deze gave accelerator in aanmerking komen.'
Het eerste merk waar Sustainable Brandwagon voor aan de slag zal gaan is Karma Kebab. Marcel van der Heijden, mede-oprichter Karma Kebab: 'Dit initiatief is een perfecte match voor Karma Kebab, omdat we beiden streven naar een duurzame toekomst waar sterke merken een belangrijke rol in spelen. Het feit dat de oprichters ervoor hebben gekozen om hun vliegreis naar het Cannes Lions festival te vervangen door een milieuvriendelijkere optie, zoals de trein, laat zien dat ze echt geloven in de waarden die ze vertegenwoordigen. Tegelijkertijd doen ze het wel met een flinke dosis fun, creativiteit en karma. Allemaal zaken die perfect de kern van ons merk weerspiegelen en ons gezamenlijke streven naar een betere en vooral duurzamere toekomst.'
Er zijn nog twee plekken te vergeven in de Sustainable Brandwagon, meldt het team. 'Dus andere duurzame merken die geïnteresseerd zijn in samenwerken met de brand accelerator worden uitgenodigd om contact op te nemen via onze website: sustainablebrandwagon.com.' Intussen zien ook RA*W en Mediamarkt de kansen van talent dat tien uur aan boord van een trein richting Cannes zoeft. Zelfs de reistijd wordt in breder verband dus duurzaam aangewend... Sustainable Brandwagon wordt gesupport door Creatives for Climate, Stay Grounded en B-Lab Benelux, voegt het duurzame trio nog toe.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- pledge
- Dept
- Creatives for Climate
- vliegreis
- Sustainable Brandwagon
- trein
- Cannes
- B Corp
- Ramin Bahari
- Jorrit Horstman
- Stay Grounded
- transport
- duurzaam
- B-Lab Benelux
- Lions
- creativiteit
- Sharon Goldstoff
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Adnight pakt na Amsterdam en Brussel... 04-11-2024
- ‘Digitaal knooppunt’ maakt... 31-10-2024
- De toenemende groei van podcasts en... 30-10-2024
- ANWB zet captcha in bij... 29-10-2024
- Gouden Zaag 2024 van start25-10-2024
- Campagne Vlinderziekte moet... 24-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing