Net wat Twitter nodig heeft: nog meer Zure Mannekes
- Bureaus
- 18 jul 2023 @ 14:59
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 18 jul 2023 @ 14:59
- Sjaak Hoogkamer
Twitter, niet veel merken branden hun handen nog aan dat platform. Het zit daar namelijk vol zeikerds, toetsenbordridders en zure - toch met name - mannen.
Bureau SuperRebel verzorgde de introductie van het nieuwe snoepgoed op social media.
Lodewijk Varossieau, ceo van het bureau: ‘Zure mannen zijn niet echt het publiek wat je op je dak wil hebben als merk. Maar wel als je - net als snoepfabrikant Matthijs - een snoepje verkoopt, genaamd Zure Mannekes. Dan is Twitter de plek waar ze het beste tot hun recht komen.’
En waar de content over je product dus ook het meest authentiek is, aldus Varossieau. Het maakt namelijk niet uit wat er in de wereld gebeurt, de Zure Mannekes hebben altijd wat te zeiken.In een tijd met zoveel negativiteit op Twitter wordt het tijd dat een merk daar op een luchtige manier de draak mee steekt. En daardoor zichzelf als klein merk met weinig budget in de kijker speelt. Of zoals de Zure Mannekes zeggen: “Net wat Twitter nodig heeft, nog meer Zure Mannekes.”
Zure Mannekes zijn onderdeel van het nieuwe snoepmerk van Matthijs, de Echte Mannekes. Ze liggen sinds begin van het jaar in de winkel, waaronder benzinestations en AH. Echte Mannekes komen in verschillende smaken, zoals Originele Mannekes (drop), Verliefde Mannekes (rood fruit), Wilde Mannekes (blauwe bes) en Zure Mannekes (super zuur). Alle Mannekes hebben een eigen, uitgesproken karakter, maar één ding hebben ze gemeen: ze zijn net als het beroemde Manneke in Brussel piemelnaakt.
De Zure Mannekes op Twitter vind je hier
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De Superbowl-commercial top 5 volgens NYT
- Vogelbescherming Nederland: luister naar de vogels en doneer
- Vijf onderscheidingen voor GoSpooky
- Your Majesty en Infinum onderzoeken The Anatomy of Hype
- Prominent zet service centraal in nieuwe merkcampagne
- Fairphone: nieuwe merkidentiteit en internationale campagne
Laatste Nieuws
- Crocodile Agency aan de slag voor... 14-02-2025
- Europese introductiecampagne... 13-02-2025
- HG kiest team5pm als nieuw social... 13-02-2025
- Nieuwe InnovatieRoute helpt... 13-02-2025
- Lars de Vries aan de slag bij... 13-02-2025
- AMMA’s sluit inzendingen: jury start... 13-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day