Young Africa viert jubileum met campagne over 'skills'

Young Africa viert jubileum met campagne over 'skills'
  • Bureaus
  • 25 jul 2023 @ 13:28
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Non-profitorganisatie Young Africa zet zich in om jongeren in Afrika te helpen met vaardigheidstrainingen voor werk en inkomen. De stichting is 25 jaar actief in Afrika. Creative impact agency Rise ontwikkelde de eerste Nederlandse campagne voor de stichting: 'Skills maken het verschil’.

Stichting Young Africa is actief in grote delen van Afrika waar jongeren voor een grote uitdaging staan door gebrek aan onderwijs en financiële middelen. 60% van de Afrikaanse bevolking is jonger dan 25 jaar en twee derde van hen heeft geen toegang tot een vaste baan. Young Africa maakt een groot verschil voor deze jongeren. Zij kunnen zich ontwikkelen met vakkennis en life skills om hun kans op een betere toekomst te vergroten. Young Africa heeft inmiddels 300.000 jongeren bereikt met haar programma’s. 50.000 jongeren zijn van een vakopleiding voorzien, waarvan het merendeel vrouw is.

‘De organisatie heeft nauwelijks aan communicatie gedaan omdat alle  aandacht uitging naar het vergroten van impact onder jongeren. Om nu, in het jubileumjaar, Young Africa voor te stellen aan het Nederlandse publiek maakt het extra bijzonder’ zegt Raoul Oei, communicatie manager Young Africa

De ‘Skills maken het verschil’ campagne gaat in de van 24 juli week live in het Nederlandse straatbeeld. Voorbijgangers worden opgeroepen om ook een verschil te maken met een donatie op youngafrica.org/maakeenverschil. Tegelijkertijd loopt de campagne online in Nederland en de landen waar Young Africa actief is. In september vindt een programma en feest plaats om het Nederlandse bedrijfsleven te betrekken.

‘Wij werken graag met en voor opkomende merken, dit is niet anders. We geloven in de aanpak van Young Africa door in te zetten op het toegankelijk maken van educatie, van stedelijk gelegen tot de meest onherbergzame gebieden. De geleerde skills vergroot ieders potentieel en maken het verschil op de korte maar vooral de lange termijn’ volgens Rise.

Credits:
Opdrachtgever: Young Africa
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Raoul Oei, Dorien Beurskens
Bureau: Rise
Creatie; Patrick van Haperen, Raoul Oei
Design; Sharmaine Zuidgeest
Motion design: Erik Post

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken