Stimorol en AI houden 'zoned out' creators bij de les
- Bureaus
- 27 sep 2023 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CommunityConceptMarketing
- 27 sep 2023 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
SuperHeroes’ social campagne voor Stimorol laat met behulp van AI zien waarheen gedachten kunnen afdwalen en wat je hier aan kunt doen. De campagne is gericht op jongeren, met verschillende films gericht op zes verschillende 'moods'.
Hun toch al overgestimuleerde hersenen raken snel verveeld of overprikkeld wanneer ze moeten focussen, stelt het bureau. 'Ze komen dan in "zone out" modus. Dit kan op ieder moment gebeuren: in de auto, op werk, tijdens een gesprek, in de klas, tijdens het make-uppen en zelfs tijdens een computerspelletje. Kauwen op een Stimorol Max, met extra langhoudende frisse smaak, helpt om bij de les te blijven.'
The Robins, SuperHeroes’ Gen Z onderzoekspanel, stonden aan de basis van dit inzicht.
Een onverwachte wending
De campagne geeft een onverwachte wending aan de ogenschijnlijk reguliere content van zes TikTok en Instagram creators uit Nederland en België. Ineens dwalen hun gedachten af en gaan ze een wonderlijke, door AI gegenereerde wereld in. Waarna Stimorol ze net zo plotseling weer terugbrengt naar de realiteit.
Van iedere creator zijn persoonlijke eigenschappen in hun ‘zone out’ wereld verwerkt. De onverwachte resultaten die dankzij AI zijn gegenereerd geven de werelden een vervreemdende, droomachtige sfeer.
Craig Miles, creatief directeur bij SuperHeroes Amsterdam: 'De beste manier om bij Gen Z op de radar te komen is door creatieve grenzen te verleggen en jezelf niet te serieus te nemen. Runway Gen-2 geeft vaak onverwachte resultaten en was de perfecte tool om voor elk van de creators een unieke, surreële ‘Zone Out World’ te maken. Met als eindresultaat authentieke creator content met een grappige, onverwachte twist en een consistente, herkenbare rol voor product en merk.'
Nick van Gool, Marketing manager bij Stimorol: 'Bij Stimorol stellen we de consument centraal. Dat kan een flinke uitdaging zijn, zeker omdat onze strategische groei bij Gen Z vandaan moet komen. SuperHeroes is van onschatbare waarde geweest bij het ontwikkelen van een relevant platform. Mede dankzij de sterke, lokale inzichten van The Robins heeft de campagne precies de juiste tone of voice.'
Sinds eind 2022 is SuperHeroes Amsterdam toegevoegd aan het 'roster' van Mondelēz Benelux. Deze Stimorol campagne is het eerste creatieve werk.
(PvWK)
Bekijk de creator video’s hier op Insta en in het venster hieronder via YouTube:
- Stimorol x Mr. Belt & Wezol
- Stimorol x Maureen Naudts
- Stimorol x Joost Bouhof
- Stimorol x Jeanfils
- Stimorol x Kim ter Stege
- Stimorol x Coralien
En hier op YouTube.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Stimorol
- Craig Miles
- artificial intelligence
- AI
- Gen Z
- Stimorol Max
- creatie
- SuperHeroes Amsterdam
- Gen Z onderzoekspanel
- Nick van Gool
- Mondelēz Benelux
- Zone Out
- TikTok
- Runway Gen-2
- Insta
- The Robins
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Rode Kruis start wervingscampagne... 11-09-2024
- Nieuwe campagne Bever: Buiten besef... 10-09-2024
- Marieke Wolthers over het succes van... 10-09-2024
- Zalando presenteert nieuwe... 09-09-2024
- RA*W presenteert After-Cannes talk06-09-2024
- Dentsu wint wereldwijde mediapitch... 05-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing