KesselsKramer ontwikkelt campagne voor Arte samen met publiek

- Bureaus
- 7 nov 2023 @ 09:24
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 nov 2023 @ 09:24
- Michiel van Zaane
Bureau KesselsKramer heeft een campagne voor de Duitse publieke omroep ontwikkelt. Basis voor die campagne was een vraag aan het publiek: Wat is Arte volgens jou?
Arte en KesselsKramer reisden door Duitsland om het antwoord op deze vraag te vinden bij elf verschillende Duitsers (en af en toe hun huisdieren). Hun antwoorden liepen sterk uiteen en vormden de basis van deze campagne. Ze werden allemaal thuis gefilmd en gefotografeerd en mochten echt zeggen wat zij van Arte vonden.
Hun meningen definiëren Arte en dus verandert de beschrijvende claim onder het logo met hun woorden. Arte is de 'kattenzender', dankzij Emilio die één keer een kattendocumentaire op Arte heeft gezien, maar ook als de geen-onzinzender, dankzij Erika en Detlef die gewoon niet van onzin houden, en ook zelfs als de ‘terraszender’, dankzij Guido, die Arte op zijn terras kijkt.
De diversiteit van de antwoorden staat voor de diversiteit van Arte zelf, volgens de omroep. ‘Als je mensen vraagt naar Arte, zeggen velen reflexmatig 'ah ja, de cultuurzender'’, legt Arte uit. ‘En zeker, zo is het allemaal begonnen.’ Maar 30 jaar later is Arte meer dan dat, stelt de omroep.
KesselsKramer begon in 2017 met incidentele campagnes voor specifieke programma's van Arte Duitsland, onder andere voor Summer of Dreams en de documentaireserie Arte: RE. In 2020 won KesselsKramer de pitch voor alle communicatie van Arte. Sindsdien heeft het bureau verschillende campagnes gemaakt voor Arte Journal, Arte series, Arte Concert en nu Arte zelf.
Credits:
Client: Arte
Agency: KesselsKramer
Director en photographer: Mafalda Rakoš
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Mad Mojo wil merken van binnenuit laten kloppen
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom niet’-campagne
- Wereldwijde herpositionering Disaronno door 72andSunny Amsterdam
- 'Ons team mag locatie- en tijdonafhankelijk werken, zolang je...
- Digital humans, data en durf, zo bouwt Hibou aan de PR van...
- Lies doet het weer goed, Centraal Beheer net iets beter
Laatste Nieuws
- Kruidvat laat zien: duurzaam leven... 18-07-2025
- Dept wordt Europees social lead... 17-07-2025
- Hankook doorbreekt clichés met... 16-07-2025
- 'Ons team mag locatie- en... 16-07-2025
- Spil en team5pm in strijd tegen... 15-07-2025
- Lies doet het weer goed, Centraal... 15-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers