KesselsKramer ontwikkelt campagne voor Arte samen met publiek
- Bureaus
- 7 nov 2023 @ 09:24
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 nov 2023 @ 09:24
- Michiel van Zaane
Bureau KesselsKramer heeft een campagne voor de Duitse publieke omroep ontwikkelt. Basis voor die campagne was een vraag aan het publiek: Wat is Arte volgens jou?
Arte en KesselsKramer reisden door Duitsland om het antwoord op deze vraag te vinden bij elf verschillende Duitsers (en af en toe hun huisdieren). Hun antwoorden liepen sterk uiteen en vormden de basis van deze campagne. Ze werden allemaal thuis gefilmd en gefotografeerd en mochten echt zeggen wat zij van Arte vonden.
Hun meningen definiëren Arte en dus verandert de beschrijvende claim onder het logo met hun woorden. Arte is de 'kattenzender', dankzij Emilio die één keer een kattendocumentaire op Arte heeft gezien, maar ook als de geen-onzinzender, dankzij Erika en Detlef die gewoon niet van onzin houden, en ook zelfs als de ‘terraszender’, dankzij Guido, die Arte op zijn terras kijkt.
De diversiteit van de antwoorden staat voor de diversiteit van Arte zelf, volgens de omroep. ‘Als je mensen vraagt naar Arte, zeggen velen reflexmatig 'ah ja, de cultuurzender'’, legt Arte uit. ‘En zeker, zo is het allemaal begonnen.’ Maar 30 jaar later is Arte meer dan dat, stelt de omroep.
KesselsKramer begon in 2017 met incidentele campagnes voor specifieke programma's van Arte Duitsland, onder andere voor Summer of Dreams en de documentaireserie Arte: RE. In 2020 won KesselsKramer de pitch voor alle communicatie van Arte. Sindsdien heeft het bureau verschillende campagnes gemaakt voor Arte Journal, Arte series, Arte Concert en nu Arte zelf.
Credits:
Client: Arte
Agency: KesselsKramer
Director en photographer: Mafalda Rakoš
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Shortlist Gouden Zaag 2024 bekend
- In memoriam Dennis Hamakers: Strateeg met groot hart voor...
- ONVZ lanceert nieuwe merkcampagne
- VluchtelingenWerk Nederland lanceert donatiecampagne...
- Esprix: Menheere nieuwe eindjuryvoorzitter en Van de Ridder in...
- Leescoalitie lanceert bewustwordingscampagne 'Wie leest heeft...
Laatste Nieuws
- Hotel AZC als toonbeeld van echte... 13-12-2024
- Kerstcampagne Montblanc over de... 13-12-2024
- GroupM en The Invaders lanceren... 12-12-2024
- Seneda wint Gouden Zaag 202411-12-2024
- Nieuwe campagne FinancieringsGids... 11-12-2024
- Kerst 2024: Deutsche Telekom, omdat... 11-12-2024